خبرگزاری کار ایران

پیروزی تاریخی اتحادیه کارگران فولکس واگن آمریکا برای تشکل‌یابی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۰۹۵

کارگران فولکس واگن به عنوان یک شرکت آلمانی در آمریکا پس از سال‌ها دعوی حقوقی توانستند با رای دادگاه برای اولین بار عضو اتحادیه سراسری کارگران خودروساز آمریکا شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل ITUC، کارگران کارخانه خودروسازی فولکس واگن در شهرهای چاتانوگا، تنسی و میشیگان ایالات متحده آمریکا توانستند در یک منازعه حقوقی با شرکت، به یک پیروزی تاریخی در پیوستن به اتحادیه کارگران خودرو آمریکا (UAW) برسند. 

از دهه ۱۹۴۰، این اولین پیروزی کارگران یک شرکت خارجی در خاک آمریکا برای پیوستن به اتحادیه‌های کارگری درون این کشور است. ضمن اینکه نزدیک به ۷۵ درصد از کارگران این شرکت در انتخاباتی به پیوستن اتحادیه داخلی این شرکت به این اتحادیه ملی رای دادند. 

بیش از ۱۵۰ هزار نفر از کارگران آمریکا تاکنون عضو اتحادیه کارگران خودروساز آمریکا هستند و برای حقوق خود مبارزات پیگیرانه‌ای داشته‌اند. 

لوک ترانگل، دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC) می‌گوید: این پیروزی در فولکس واگن فقط یک موفقیت موقتی برای کارگران آنجا نیست. این الهام بخش برای ایجاد محیط کاری دموکراتیک‌تر در سراسر ایالات متحده آمریکا، کل قاره آمریکا و کل جهان است. همانطور که کنفدراسیون ما برای حق تشکل‌یابی تلاش می‌کند، کارگران نیز باید در راستای استیفای این حق تلاش کنند. ما در کنار زحمتکشان جهان از جمله در ایالات متحده آمریکا می‌ایستیم و این پیام را ارسال می‌کنیم که این پیروزی تاریخی کارگران فولکس واگن در آمریکا شروعی برای پیشبرد حقوق دموکراتیک کار در شرکت‌های چندملیتی و برون مرزی است تا نمایندگان خود را انتخاب و حقوق خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز