نگاه بازار دلار در انتهای هفته به چه اتفاقی است؟

سکه رفاه در کاهش از سکه بازار سبقت گرفت/ قیمت دلار و یوروی رسمی کانال عوض کرد/ اولین خروج پول از صندوق‌های طلا ثبت شد/ نگاه بازار دلار در انتهای هفته به چه اتفاقی است؟

نگاه بازار دلار در انتهای هفته به چه اتفاقی است؟

بازار ارز و سکه همچنان بر مدار کاهش بودند و به کانال پایین‌تر سرک کشیدند و از این مرز حمایت شدند. به عقیده تحلیل‌گران ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب بنشیند و قیمت دلار هرات هم حمایت ۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست بدهد. همچنین در روز سه‌شنبه شاهد اولین خروج پول از صندوق‌های طلا در سال ۱۴۰۳ بودیم

قیمت دلار هرات روز چهارشنبه‌ را در ۶۳ هزار و ۶۰۰ تومان شروع کرد و با کاهش حتی کانال ۶۳ هزار را از دست داد و به کانال ۶۲ هزار تومان سرک کشید و در ۶۲ هزار و ۹۵۰ تومان به کار خودش پایان داد. با این کاهش قیمت دلار هرات آن گپی که در روزهای انتهایی فروردین در چارت ایجاد شده بود تقریبا پر شد. البته قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی در کانال ۶۲ هزار تومان حمایت شد و دوباره به کانال ۶۳ هزار تومان رفت.

قیمت درهم امارات در ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش ۲۴۰ تومانی در ۱۷ هزار و ۲۶۰ تومان به کار خودش پایان داد. 

قیمت سکه در ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شروع کرد و با کاهش تا ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پایین رفت اما در ادامه در نرخ بازگشایی بسته شد. 

سکه رفاه در معاملات روز چهارشنبه با کاهش به ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که در زیر سایر بازارها معامله می‌شود.

قیمت طلای آبشده در ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بازگشایی کرد و با کاهش تا مرز حمایت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پایین آمد اما نتوانست این مرز را از دست بدهد و از این نقطه حمایت شد.

گروهی از تحلیل‌گران از صبح چهارشنبه توصیه می‌کردند که بازار طلا و ارز در قیمت‌های پایینی واگرایی مثبت قوی دارند. در واقع از نظر آن‌ها قیمت دلار و طلای آبشده در محدوده‌های حمایتی پایینی پتانسیل رشد داشتند.

در سمت رسمی بازار قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله بر مدار افزایش بود و همگی کانال عوض کردند. قیمت دلار اسکناس وارد کانال ۴۴ هزار، قیمت دلار حواله وارد کانال ۴۱ هزار تومان و قیمت یورو هم با افزایش به کانال ۴۷ هزار تومان رفت.

سه تا خبر در بازار مورد توجه معامله‌گران بود. خبر اول درمورد ادعای ایران‌اینترنشنال بود که مدعی شده بازارساز روزانه ۱۵۰ میلیون درهم در بازار دبی مداخله دارد و از روز پنجشنبه به مدت پنج روز در امارات، روزانه ۲۵۰ میلیون درهم مداخله می‌کند. معامله‌گران می‌گفتند این رسانه قبلا به عنوان یکی از رسانه‌های نوسان‌ساز بازار شناخته می‌شد و اینکه در روز چهارشنبه سیگنال مثبت داده جالب توجه است.

خبر دوم درمورد مالیات بر عایدی سرمایه‌ بود. طی تصویب نمایندگان مجلس در روز سه‌شنبه انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند. فعالان بازار معتقدند چنین مصوبه‌هایی باعث می‌شود تا مردم کمتر با ریال کار کنند و به سمت رمزارز و یا مبادله تهاتری بروند.

خبر سوم جلسه نمایندگان مجلس با فزرین بود. طی چند روز گذشته شاهد نقدهایی از سمت نمایندگان مجلس نسبت به سیاست‌های ارزی فرزین بودیم که این نقدها به این جلسه ختم شده است.

معامله‌گران فنی معتقدند بازار در کانال ۶۲ و ۶۳ هزار تومان سرگردان خواهد بود تا خبر خاصی بیاید. حمایت طلای آبشده ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و حمایت سکه در محدوده ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار دارد.

نکته بازار این بود که نگاه معامله‌گران به خبر تحریم نفتی ایران توسط کنگره آمریکا در انتهای هفته است که بلومبرگ مدعی شده بود بایدن این طرح را وتو می‌کند

منبع اکو ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 134849

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر