تیتر کوتاه گزارش می دهد؛

اویل شو؛ بزرگترین نمایشگاه نفت و گاز خاورمیانه

در این گزارش به معرفی ۱۱ نمایشگاه بزرگ دنیا در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی خواهیم پرداخت.

اویل شو؛ بزرگترین نمایشگاه نفت و گاز خاورمیانه

به گزارش تیتر کوتاه، صنعت نفت و گاز نقش حیاتی در اقتصاد آسیا ایفا می کند. این منطقه به دلیل ذخایر عظیم هیدروکربن ها و تقاضای رو به رشد انرژی، به طور فزاینده ای به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار جهانی انرژی شناخته می شود.

در پاسخ به این رشد، تعداد زیادی نمایشگاه نفت و گاز در سراسر آسیا برگزار می شود. این نمایشگاه ها فرصتی برای شرکت ها، متخصصان و دولتمردان فراهم می کنند تا در مورد آخرین فناوری ها، روندها و فرصت های سرمایه گذاری در این بخش به بحث و تبادل نظر بپردازند.

در ادامه به معرفی ۱۱ نمایشگاه بزرگ دنیا در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی خواهیم پرداخت:

۱ – نمایشگاه نفت تهران

نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران، که به عنوان "اویل شو" نیز شناخته می شود، بدون شک در زمره بزرگترین و مهمترین رویدادهای این حوزه در سطح خاورمیانه و حتی جهان به شمار می رود. این نمایشگاه با سابقه درخشان خود به عنوان بزرگترین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت و گاز در منطقه شناخته می شود.

حضور پررنگ شرکت های داخلی و خارجی برجسته در کنار مقامات دولتی و متخصصان این حوزه، اویل شو را به مرکزی منحصر به فرد برای تبادل نظر، مذاکرات تجاری، عقد قرارداد و معرفی آخرین دستاوردها و نوآوری ها در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تبدیل کرده است.

علاوه بر این، وسعت و تنوع نمایشگاه، فرصتی بی نظیر را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند تا با گستره  کاملی از محصولات و خدمات در این حوزه آشنا شده و نیازهای خود را به طور کامل برآورده سازند.

با توجه به جایگاه ویژه  ایران در معادلات جهانی نفت و گاز و همچنین پتانسیل های بالای این صنعت در کشور، نمایشگاه نفت تهران نقشی کلیدی در توسعه صنعت نفت و گاز ایران، افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی ایفا می کند.

معرفی آخرین دستاوردها، نوآوری ها و فناوری های نوین در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، ایجاد فرصتی برای تبادل نظر و برقراری ارتباط بین شرکت های فعال در این صنعت، توسعه صادرات کشور، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، رونق تولید و اشتغالزایی در کشور از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان شده است.

۲- نمایشگاه نفت، گاز و انرژی پاکستان

 نمایشگاه نفت، گاز و انرژی پاکستان که هر ساله در مرکز نمایشگاهی لاهور برگزار می‌شود، زمینه ایده آلی را برای ذینفعان نفت و گاز فراهم می‌کند تا با تصمیم گیرندگان کلیدی از شرکت‌های نفتی ملی و بین‌المللی دیدار کنند. نمایشگاه های نفت و انرژی پاکستان فرصت مناسبی است تا علامندان و سرمایه‌گذاران این حوزه، اطلاعات مرتبط در مورد فناوری و راه‌حل‌های حل بحران ها  چالش های کاری را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. به گفته کارشناسان این نمایشگاه یک رویداد ضروری برای متخصصان مرتبط یا علاقه مند به بخش نفت و گاز و انرژی است. این نمایشگاه به تمام حوزه‌های صنعت نفت و گاز از جمله اکتشاف و تولید علوم زمین نفت و محصولات پالایشی و پتروشیمی خدمات می‌دهد.

۳- نمایشگاه نفت و گاز ازبکستان

 این رویداد یک نمایشگاه تجاری بین‌المللی است که در صنعت نفت و گاز تخصص دارد و هر ساله در تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار می‌شود. این نمایشگاه د یک مرکز نمایشگاهی مدرن و بزرگ که به دلیل زیرساختهای عالی و سازماندهی موفق رویدادهای بزرگ شناخته شده است، برگزار می‌شود.

 از سال اول برگزاری این رویداد، این نمایشگاه به طور منظم توسط برگزار‌کننده با تجربه نمایشگاه تجاری، برگزار می‌شود. این نمایشگاه طیف وسیعی از صنایع را پوشش می‌دهد و محصولات و خدمات را در زمینه های اکتشاف، تولید، پردازش، حمل‌ونقل و ذخیره سازی نفت و گاز، مهندسی، مشاوره، و همچنین خدمات و تعمیرات در میادین نفت و گاز ارائه می‌کند. این نمایشگاه تا کنون ۲۶ مرتبه برگزار شده است.

۴ - مجمع شورای نفت و گاز آسیا و اقیانوسیه

مجمع شورای نفت و گاز آسیا و اقیانوسیه که در ده سال گذشته به رویداد برتر برای تقویت معاملات نفت و گاز در منطقه تبدیل شده است، در تاریخ ۶ تا ۷ ژوئن ۲۰۲۴ در دهمین مجمع شورای انرژی آسیا و اقیانوسیه در سنگاپور، ۷۵۰ مدیر ارشد نفت و گاز را از بخش‌های بالادستی، میان دستی، پایین دستی، مالی، سرمایه‌گذاری و خدمات نفتی گرد هم می‌آورد. مجمع شورای انرژی آسیا و اقیانوسیه پاسخی به نگرانی منطقه در مورد آنچه در آینده برای متعادل کردن نیازهای امنیتی کوتاه مدت با اهداف بلندمدت برای پایداری و مقرون به صرفه بودن در انتظار است، ارائه خواهد کرد.

۵ - نمایشگاه نفت و گاز فیلیپین

این رویداد تنها رویداد تخصصی نفت و گاز در فیلیپین است که درحال‌حاضر هفتمین دوره این نمایشگاه، اجتماع بین‌المللی شرکت‌های نفت و گاز، پیمانکاران نفت و گاز، ارائه دهندگان فناوری نفت و گاز و صنایع پشتیبان آن را در تاریخ ۱۹ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ در در مرکز همایش مانیل (پایتخت فیلیپین) گرد هم جمع می کند تا آخرین تحولات صنعت نفت و گاز فیلیپین را به نمایش بگذارند.

۶ - نفت و گاز مالزی

 رویداد نمایشگاهی  نفت و گاز مالزی، بیستمین دوره خود را در سال ۲۰۲۴ جشن می‌گیرد. بامشارکت و همکاری قوی انجمن پتروشیمی مالزی(MPA) و شورای خدمات نفت، گاز و انرژی مالزی (MOGSC)، OGA بستری حیاتی برای تجارت و تبادل دانش در سراسر زنجیره ارزش انرژی فراهم می‌کند. OGA از طریق نمایشگاه ها، کنفرانس‌ها و جلسات شبکه، نوآوری، سرمایه‌گذاری و شیوه‌های پایدار را در صنعت تسهیل می‌کند. به عنوان نقطه ملاقات رهبران صنعت، OGA باعث رشد و توسعه در بخش نفت و گاز مالزی و فراتر از آن می‌شود. این دوره از نمایشگاه نفت و گاز مالزی در ماه سپتامبر امسال در مرکز گردهمایی کوالالامپور برگزار می‌شود.

۷- نمایشگاه نفت و گاز اندونزی 

 نمایشگاه نفت و گاز اندونزی (OGI) یک نمایشگاه تجاری معتبر برای صنعت نفت و گاز است که در سال ۱۹۹۵ تأسیس شد. این نمایشگاه در مرکز نمایشگاهی بین‌المللی JIExpo Jakarta در پایتخت اندونزی (جاکارتا) برگزار می‌شود و یک پلت فرم مرکزی برای کارشناسان صنعت فراهم می‌کند تا در مورد آخرین روندها و فناوری‌ها در بخش نفت و گاز بحث کنند. این رویداد توسط PT Pamerindo Indonesia، یک شرکت پیشرو در زمینه سازماندهی نمایشگاه تجاری برگزار می‌شود. تحت هدایت و حمایت این شرکت، OGI شهرت خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای آسیا برای تامین‌کنندگان و خریداران تثبیت کرده است. چهاردهمین نمایشگاه نفت و گاز اندونزی که بر اکتشاف، تولید و پالایش نفت و گاز تمرکز دارد و همچنین دارای بزرگترین نمایشگر تجهیزات نفتی است، قرار است امسال از ۱۱ تا ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۴ در مرکز نمایشگاهی جاکارتا برگزار شود.

۸- نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز قزاقستان

KIOGE (نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز قزاقستان) نمایشگاه شماره یک برای متخصصان بخش نفت و گاز منطقه خزر است.این نمایشگاه هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. امسال بیست و هفتمین نمایشگاه و همایش بین‌المللی نفت و گاز قزاقستان ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴ در مرکز نمایشگاه بین‌المللی آتاکنت برگزار می‌شود.KIOGE بزرگترین فعالیت نمایشگاهی-کنفرانسی در قزاقستان و منطقه دریای خزر با موضوع «نفت و گاز» است که در هر دوره، حدود ۶۰۰ شرکت غرفه دار از ۳۰ کشور جهان و چندین هزار نماینده علم، تولید و مدیریت مرتبط با تمام حوزه های نفت، پالایش نفت، پتروشیمی و گاز، صنعت حمل و نقل را گرد هم میاورد.

۹ - نمایشگاه نفت و گاز تایلند و پتروشیمی آسیا 

 نمایشگاه نفت و گاز تایلند و پتروشیمی آسیا تنها رویداد تخصصی فناوری نفت و گاز و فناوری پتروشیمی در تایلند است که اجتماع بین‌المللی نفت و گاز و پتروشیمی بالادست و پایین دست را گرد هم می‌آورد. شرکت‌ها و همچنین صنایع پشتیبان آن در شهر بانکوک پایتخت تایلند گرد هم می‌آیند تا آخرین تحولات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی را به نمایش بگذارند. سیزدهمین دوره از نمایشگاه نفت و گاز تایلند در تاریخ ۱۶ تا ۱۸ اکتبر ۲۰۲۴ در مرکز تجارت و نمایشگاه بین‌المللی بانکوک برگزار می‌شود.

۱۰ - نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز فراساحلی چین

نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز فراساحلی چین ( CIOOE) یک نمایشگاه تجاری بین‌المللی پیشرو است که برارائه فناوری ها، تجهیزات و خدمات در صنعت نفت و گاز دریایی تمرکز دارد. این نمایشگاه که در سال ۲۰۰۱ توسط گروه نمایشگاهی ژنوی تأسیس شد، به محلی برای گردهمایی سالانه متخصصان، شرکت‌ها و علاقه مندان از بخش‌های جهانی نفت و پتروشیمی تبدیل شده است. این نمایشگاه  هر ساله در فصل بهار در پکن برگزار می‌شود. محل برگزاری این نمایشگاه، مرکز نمایشگاه بین‌المللی نیو چین (NCIEC)، با فضای نمایشگاهی وسیع خود، شرایط ایده آلی را برای غرفه داران و بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. بیست و چهارمین دوره این نمایشگاه در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ ماه مارس ۲۰۲۴ در پکن برگزار شد.

۱۱ - نمایشگاه نفت و گاز استرالیا 

 هر ساله نمایشگاه نفت و گاز استرالیا( AOG) بستری را برای بخش انرژی فراهم می‌کند تا کار خود را به نمایش بگذارد و در مورد پیشرفت‌های هیجان انگیز در صنعت اطلاعات کسب کند. AOG Energy برای بیش از ۴۰ سال، کل زنجیره تامین را در مرکز نفت و گاز استرالیا گرد هم آورده است و به عنوان رویداد برتر استرالیا برای زنجیره تامین نفت، گاز و انرژی، همواره متعهد به تقویت فرصت‌های تجاری، بحث‌های سازنده و رهبری راه‌حل محور در بخش نفت، گاز و انرژی پاک این کشور است. این دوره از نمایشگاه در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ مارس ۲۰۲۴ در مرکز کنوانسیون و نمایشگاه پرث استرالیا( Perth) برگزار می‌شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها