جمنای با قابلیت «مکالمه طبیعی» تعاملات را دگرگون می‌کند

گوگل می‌خواهد حالت «مکالمه طبیعی» را به جمنای، دستیار هوش مصنوعی خود، اضافه کند تا کاربران بتوانند با این چت‌بات هوش مصنوعی راحت‌تر گفتگو کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، جمنای، دستیار هوش مصنوعی گوگل، به‌زودی قابلیت جدیدی به نام حالت «مکالمه» (Conversation) را به دستگاه‌های اندرویدی اضافه می‌کند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا بدون نیاز به راه‌اندازی دستی تشخیص گفتار، مکالمات طبیعی‌تری با دستیار هوش مصنوعی گوگل داشته باشند.

کاربران می‌توانند پس از هر پاسخ، پرسش‌های بعدی خود را مطرح کنند؛ درحالی‌که میکروفون دستگاه به‌طور خودکار دوباره فعال می‌شود. این ویژگی شبیه به حالت مکالمه ادامه‌دار (Continued Conversation) گوگل اسیستنت است.

اگرچه این قابلیت هنوز در دست توسعه است و درحال‌حاضر، باعث اختلال در عملکرد جمنای می‌شود، گام بلندی برای برقراری مکالماتی طبیعی‌تر و جذاب‌تر با این دستیار هوش مصنوعی به‌شمار می‌رود و باعث می‌شود تا آن کمتر شبیه ربات نظر برسد و کاربرپسندتر شود.

OpenAI نیز با ChatGPT قابلیت مشابهی با عنوان «حالت مکالمه صوتی» (Voice Conversation) ارائه می‌دهد. این ویژگی امکان برقراری مکالمه‌ دوطرفه با ChatGPT از‌طریق فرامین صوتی را برای کاربران فراهم می‌کند و برخلاف برخی رقبا، در تمامی دستگاه‌های iOS و اندروید، برای همه کاربران و نه‌فقط کاربران نسخه‌ پرمیوم، دردسترس قرار دارد.

از فوریه ۲۰۲۴، گوگل جمنای را به‌عنوان دستیار پیش‌فرض روی دستگاه‌های اندرویدی بر گوگل اسیستنت ترجیح داده است. بااین‌حال، کاربران همچنان اختیار انتخاب بین جمنای یا ادامه استفاده از گوگل اسیستنت را خواهند داشت. همان‌طور‌که از افشاگری‌ها و ویژگی‌های جدید پیداست، گوگل در‌نهایت به‌دنبال حذف تدریجی گوگل اسیستنت به‌نفع جمنای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.