عینک هوشمند Ray-Ban متا با قابلیت‌های جذاب به‌روز شد - تکفارس 
عینک هوشمند Ray-Ban متا با قابلیت‌های جذاب به‌روز شد - تکفارس 
عینک هوشمند Ray-Ban متا با قابلیت‌های جذاب به‌روز شد - تکفارس 

عینک هوشمند Ray-Ban متا با قابلیت‌های جذاب به‌روز شد

فرزاد اسرافیلی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 09:33
عینک هوشمند Ray-Ban متا

متا از اضافه شدن قابلیت‌های دستیار هوش مصنوعی، تماس‌های ویدیویی و سبک‌های جدید به عینک هوشمند Ray-Ban خبر داد.

متا با عرضه عینک‌های هوشمند Ray-Ban با ویژگی‌های جدید پا به عرصه جدیدی نهاده است. این شرکت با مشارکت برند Ray-Ban قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی، تماس تصویری و موارد دیگر را به عینک هوشمند خود افزوده است.

نسل دوم عینک هوشمند متا سال گذشته با استقبال زیاد کاربران روبه‌رو شد. این عینک مجهز به یک دوربین داخلی و میکروفون و بلندگو است. اگرچه صفحه نمایش داخلی ندارد اما همچنان دستگاه مفیدی است.

قابلیت‌های جدید عینک هوشمند Ray-Ban متا با به‌روزرسانی‌های جدید عرضه می‌شوند. دو مورد از این قابلیت‌ها مربوط به بخش دوربین است. با همکاری متا و ری-بن، امکان تماس‌ ویدیویی در واتساپ و فیسبوک با این عینک‌ها فراهم شده است. این قابلیت به تدریج در حال گسترش است.

همچنین اکنون می‌توان از دوربین برای هوش مصنوعی چندوجهی نیز استفاده کرد. این ویژگی از اواخر سال گذشته در حال آزمایشی بوده است، اما اکنون به صورت بتا در دسترس همه کاربرانی که این عینک را در ایالات متحده و کانادا دارند قرار دارد.

متا مثالی از نحوه کار هوش مصنوعی چندوجهی دوربین ارائه نموده است:

اگر در حال سفر هستید و می‌خواهید منویی که به زبان فرانسوی است را بخوانید. عینک هوشمند شما می‌تواند با استفاده از دوربین داخلی و هوش مصنوعی متا منو را برای شما ترجمه کند. و دیگر نیازی به استفاده از گوشی‌های خود برای ترجمه ندارید.

یکی دیگر از قابلیت‌های عینک هوشمند Ray-Ban متا، سبک‌های جدیدی است که ارائه شده است. پیش سفارش فریم «اسکایلر» اکنون در دسترس قرار گرفته است. همچنین در سبک گزینه Headliner فریم پل‌دار (low-bridge) عینک موجود است.

لازم به ذکر است سبک‌های جدید این عینک هوشمند برای پیش‌سفارش در فروشگاه آنلاین Meta و از Ray-Ban در دسترس هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید