خبرگزاری کار ایران

مسئول کمیته ارزیابی ایمنی مجلس در وبینار روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار:

فقدان مطالعه علمی از اثر تحولات محیط زیستی و اقلیمی بر کارگران ایران را داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۲۲۴

به گزارش خبرنگار ایلنا، وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (28 آوریل) با مشارکت تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، دولت و نمایندگان مجلس و کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به همت انجمن متخصصین بهداشت حرفه ای ایران برای بررسی رفع موانع و ارتقاء فرهنگ و رشد محیط کار ایمن و بهداشت و حرفه‌ای صبح امروز برگزار شد.

حامد اکبری (مسئول کمیته ارزیابی ایمنی و مشاور کمیسیون بهداشت و درمان مجلس) در این نشست اظهار کرد: ما در حوزه اقلیمی بدون قانون و کنترل رفتار می‌کنیم و به محیط زیست اهمیتی نمی‌دهیم و جا دارد کمیته سلامت و ارزیابی ایمنی ما کارگروهی برای حوزه آلاینده‌ها و مخرب‌های محیط زیستی موثر بر محیط کار تشکیل دهند.

وی با اشاره به اینکه ما اطلاعات خوبی درباره عوامل مخرب محیط زیستی در محیط کار نداریم و تحقیقات کافی در این حوزه اصلا وجود ندارد، اظهار کرد: ما خواهش می‌کنیم که دوستان وزارت بهداشت و وزارت کار و انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای اقدامات فنی و علمی لازم را در زمینه مطالعات آثار محیط زیستی بر بازار کار و تحولات اقلیمی و آلاینده‌های نوظهور بر نیروی کار اقدامات جدی انجام دهند.

اکبری تاکید کرد: حداقل در سطح دانشجویی در قالب مقاله مستند و پایان نامه خوب هم می‌توان کار تحقیقاتی در این حوزه شروع کرد. ما می‌توانستیم با هشدارهای لازمی که در این حوزه می‌دهیم، آگاهی اجتماعی از این خطرات را یادآوری کرده و جدیت آن را به سمع و نظر مردم بیاوریم.

مسئول کمیته ارزیابی ایمنی با اشاره به تلاش‌های مجلس در حوزه رصد مرکز سلامت کار گفت: در سال گذشته بیش از 50 مورد اشاره کردیم که مهندس جندقی در مرکز سلامت کار به آن‌ها دقت کردند.

وی افزود: ایجاد یک رویه واحد با پیشنهاد موضوع تشکیل وزارت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای از جمله پیشنهادات ماست که باعث وحدت رویه و بهبود فرآیند بازرسی‌ها و ایمن‌سازی‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم که به بهبود اجرای دستورالعمل‌های این حوزه کمک کنیم و به نظارت‌ و بازرسی‌ها اهمیت دهیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز