خبر بد: آیپد ایر ۲۰۲۴ اپل نمایشگر LCD خواهد داشت - تکفارس 
خبر بد: آیپد ایر ۲۰۲۴ اپل نمایشگر LCD خواهد داشت - تکفارس 
خبر بد: آیپد ایر ۲۰۲۴ اپل نمایشگر LCD خواهد داشت - تکفارس 

خبر بد: آیپد ایر ۲۰۲۴ اپل نمایشگر LCD خواهد داشت

فرشاد مکوندی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 11:47
نمایشگر آیپد ایر 2024

شرکت اپل برخلاف گزارش‌های منتشر شده در گذشته، در نمایشگر آیپد ایر ۲۰۲۴ از پنل LCD استفاده خواهد کرد.

آیپد مینی، آیپد، آیپد ایر و آیپد پرو تبلت‌های ارائه‌ شده توسط شرکت اپل هستند و همان‌طور که از نامشان می‌توان حدس زد، مدل آیپد پرو بهترین مشخصات را در بین تبلت‌های اپل دارد. گفته می‌شود که فناوری Mini-LED قرار بود همانند آیپد پرو، در آیپد ایر ۱۲.۹ اینچی نسخه ۲۰۲۴ نیز استفاده شود، اما به نظر می‌رسد شرکت اپل تصمیم گرفته است تا در آیپد ایر جدید از پنل Mini-LED استفاده نکند.

راس یانگ، یک تحلیلگر مشهور در صنعت نمایشگر، قبلا گفته بود که آیپد ایر جدید ممکن است با پنل Mini-LED به بازار عرضه شود؛ با این حال، اکنون منابع جدید او نشان می‌دهند که آیپد ایر جدید، به ‌دلیل هزینه‌های بالای تولید پنل‌های Mini-LED، با پنل LCD به بازار عرضه می‌شود.

راس یانگ همچنین اشاره کرد که شرکت اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ از یک مدل جدید آیپد با نمایشگر Mini-LED رونمایی خواهد کرد؛ هرچند نام این مدل جدید هنوز مشخص نشده است، این مدل ممکن است یک آیپد پرو ارزان قیمت و یا یک مدل آیپد کاملاً جدید باشد. قبلاً مشخص شده بود که شرکت اپل در حال کار بر روی یک آیپد ایر جدید است؛ اما مشخصات فنی کامل آن، هنوز فاش نشده است.

پنل‌های Mini-LED می‌توانند با روشن کردن نمایشگر با LED های بسیار کوچک‌تر، به رنگ‌های بهتری دست پیدا کنند. پنل Mini-LED می‌تواند کنتراست غنی‌تر و نمایش رنگ مشکی عمیق‌تری را در مقایسه با پنل‌های LCD ارائه کند و به کاهش مصرف باتری دستگاه کمک کند، با این حال پنل‌های Mini-LED در مقایسه با پنل‌های OLED، در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرند.

شرکت اپل برای اولین بار از پنل‌های Mini-LED در آیپد پرو نسخه ۲۰۲۱ استفاده کرد و به نظر می‌رسد به دلیل گران بودن استفاده از پنل‌های Mini-LED، در آیپد ایر جدید از پنل LCD استفاده خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید