ایمن سازی و رفع نقاط پرحادثه راه های کشور

امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۴۸۷ نقطه پرحادثه در راه‌های کشور با اولویت مسیرهای اربعین تا پایان امسال ایمن‌سازی و رفع می‌شود.

به گزارش صدای بورس، داریوش امانی در بازدید از پایانه مرزی شلمچه اظهار کرد: از ۸۸۷ نقطه پرحادثه مصوب پلیس راه، ۴۰۰ نقطه پرحادثه آن در سال گذشته رفع شد و ۴۸۷ نقطه باقی‌مانده دیگر نیز امسال ایمن سازی خواهد شد.

وی افزود: ۱۵۰۰ نقطه پرحادثه از سال‌های قبل باقی مانده بود که در سال گذشته در مجموع نزدیک به ۷۶۰ نقطه پرحادثه رفع شد.

۱۲۰ نقطه پرخطر شناسایی شده که تاکنون ۷۰ نقطه برطرف شده است

امانی گفت: در مسیر گذرگاه‌های اربعین کشور نیز ۱۲۰ نقطه پرخطر شناسایی شده که تاکنون ۷۰ نقطه برطرف و تا ایام اربعین امسال بیشتر آن‌ها ایمن‌سازی و رفع می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته برای رفع نقاط پرحادثه، بهسازی، روشنایی، نصب نیوجرسی، خط کشی و روکش آسفالت در مسیرهای منتهی به مرزهای اربعین حسینی، ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شد که امسال نیز همین اقدام در دست انجام است.

وی بیان کرد: در ۲ پایانه اربعینی شلمچه و چذابه در استان خوزستان اقداماتی از سال گذشته در حوزه بهسازی و ایمن سازی راه‌ها شروع شده که تاکنون ادامه دارد.

امانی توضیح داد: زائران اربعین حسینی از ورودی پایانه‌های مرزی گذرگاه‌های اربعین حسینی باید از تونل سرد و زیر سایه‌بان و مه‌پاش مسیر را ادامه دهند که سال گذشته بیشترین میزان نصب سایه‌بان به انجام رسید و امسال نیز تداوم دارد.

رییس سازمان اضافه کرد: محوطه سازی و بهسازی پایانه‌ها، افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی و نصب سایه‌بان جدید اقدامات در دستور کار برای اربعین سال‌جاری است.

وی با اشاره به این‌که برای تأمین ناوگان اتوبوسی اقداماتی در دست انجام است اظهار کرد: برای تأمین اتوبوس مسافری از تولیدات داخل و یا واردات، پیگیری‌های لازم انجام شده است، همچنین با کشور عراق نیز مذاکراتی برای ورود اتوبوس‌های این کشور برای جابه‌جایی زائران به عتبات عالیات در اربعین انجام شده است.

منبع: روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

کد خبر 494076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =