۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

روانشناختی رفتاری

در بخشش مهارت پیدا کنید/ کارهای کوچک عاشقانه را تمرین کنید!

یکی از راه‌های رو به جلو این است که ابتدا تمرین نکنید که فرد را ببخشید، بلکه تمرکز خود را بر روی دیگران متمرکز کنید.

در بخشش مهارت پیدا کنید/ کارهای کوچک عاشقانه را تمرین کنید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،یکی از راه‌های رو به جلو این است که ابتدا تمرین نکنید که فرد را ببخشید، بلکه تمرکز خود را بر روی دیگران متمرکز کنید.”من فقط قادر به بخشش نیستم.” این یک نوحه معمولی است زمانی که با شخص مورد بی مهری عمیق رفتار شده است.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

امتیاز کلیدی

“من فقط قادر به بخشش نیستم.” این یک نوحه معمولی است زمانی که با شخص مورد بی مهری عمیق رفتار شده است.
یکی از راه‌های رو به جلو این است که ابتدا تمرین نکنید که فرد را ببخشید، بلکه تمرکز خود را بر روی دیگران متمرکز کنید.
همانطور که روی دیگرانی تمرکز می کنید که به شما صدمه ای نزده اند، سعی کنید آنچه را که من می نامم تمرین کنید: به آنها عشق خدمت کنید.
تمرین عشق خدمت در هفته‌های آینده شما را آماده می‌کند که فرد متخلف را متفاوت ببینید.

در بخشش مهارت پیدا کنید/ کارهای کوچک عاشقانه را تمرین کنید!

داستان

“من از این که احساس تنبلی می کنم به هم می ریزم. زمانی که همسرم مرا رها کرد، خیلی وقت پیش بود. من در آن زمان نمی دانستم که آثار آن خیانت سال ها در قلب من باقی خواهد ماند. زمان مقابله با این موضوع و تغییر فرا رسیده است، اما نمی‌دانم که آیا بخشش برای من زیاد است.» این یک نوحه نادر نیست. من چنین فریادهای کمکی را از کسانی شنیده ام که بی عدالتی عمیقی را تجربه کرده اند، اما وقتی ایده بخشش مطرح می شود، مردم لزوما مشتاق ورود به این عرصه نیستند.

وقتی دیگران با مردم به شدت ناعادلانه رفتار کرده اند، بخشش سخت است. برای مثال، زمانی که سوزان فریدمن، دکترا، کار بخشش خود را با بازماندگان زنای با محارم آغاز کرد، تقریباً همه آنها گفتند که هرگز نخواهند بخشید، که این برای آنها خیلی زیاد است (فریدمن و انرایت، ۱۹۹۶). این قطعا با توجه به شدت بی عدالتی قابل درک است. با این حال، در پایان، همه شرکت کنندگان در مطالعه ما توانستند افسردگی روانی را ببخشند و از خود دور کنند.

اگر قلب شما توسط بی عدالتی های شخص دیگری (یا حتی دیگران) در حق شما خرد شده است، خوب است قبل از ورود به عرصه بخشش، خود را برای بخشش آماده کنید. در چنین مواقعی، قبل از شروع بخشش، آمادگی های خاصی را توصیه می کنم (انرایت، ۲۰۱۵). چنین آمادگی‌هایی ابتدا برای تغییر دنیای درونی شما برای بهتر شدن قبل از شروع فرآیند بخشش است. لحظاتی وجود دارد که می‌توانیم با درد روبرو شویم و با کمال میل شروع به بخشش کنیم. در مواقع دیگر بهتر است یک قدم به عقب بردارید و با دقت آماده شوید تا قلبتان قوی تر و آماده بخشش شود. این مقاله به یک آمادگی احتمالاً مهم برای شما می پردازد، قبل از اینکه کسی را که عمیقاً شما را آزار داده است ببخشید. ما باید مطمئن باشیم که قلب شما، قلب روانی شما، تقویت شده و تمایل بیشتری به بخشش دارد، قبل از اینکه با آن به عنوان یک استراتژی شفابخش پیش بروید.

ابتدا عشق را درک کنید و آن را تمرین کنید

وقتی از کلمه عشق استفاده می کنم منظورم عشق رمانتیک نیست. در عوض، من در مورد نوع عشقی که مارتین لوتر کینگ جونیور در کتاب خود، قدرت عشق ابراز کرده است، بحث می کنم. هنگامی که او در حال نوشتن آن اثر کلاسیک بود، خانه اش بمباران می شد. با وجود این چالش، او از خوانندگان خود خواست که ارزش را در دیگران ببینند و با نفرت تلافی نکنند. این عشق فداکارانه است که برای دیگران انجام می شود و نه برای خود. گاندی زمانی که در اعتصاب غذا برای حمایت از مردم هند شرکت کرد، این نوع عشق فداکارانه را به نمایش گذاشت.

این نوع عشقی است که مادر ترزا به جمعیت فقیر کلکته تعمیم داد، زمانی که در خیابان ها شجاعت نجات و رسیدگی به بیماران و در حال مرگ را داشت. او با ارائه خود به دیگران خدمت می کرد. نوع عشق خدمت در کودک بزرگسالی که از والدینی که سن آنها را مراقبت می کند، دیده می شود – این نیاز به تلاش دارد و حتی می تواند دردناک باشد که این نوع عشق را به دیگران برای خیر آنها گسترش دهیم.پرورش این شکل از عشق دشوارتر از مثلاً محبت متقابلی است که مشخصه یک زوج نامزد است. سخت تر است زیرا برای کسی که دوست دارد هزینه دارد، به خصوص وقتی که آن عشق برگردانده نشود. بلوغ در این نوع عشق مستلزم زمان و تلاش است.

قبل از بخشش عشق خدمت را تمرین کنید

من این را “عشق خدمت” می نامم زیرا در خدمت دیگران است، نه به نفع خود. به عنوان تمرینی برای امروز و در هفته های آینده، سه احتمال یا بیشتر را بشناسید که باید کمی عشق خدمت بیشتری را در خانواده یا جامعه خود پخش کنید.به عنوان مثال، می توانید زمانی را صرف لبخند زدن به صندوقدار کنید که در محل کار فرسوده و تحت فشار به نظر می رسد. ممکن است زمان بیشتری را با دوستی بگذرانید که به توجه شما نیاز دارد، حتی اگر خسته شده باشید. در نظر بگیرید که خانواده را دور هم جمع کنید تا یک سازمان شایسته را انتخاب کنید و کمک مالی کنید. امروز چه کارهای عشقی دیگری را می توانید انجام دهید؟ چه ایده های خلاقانه دیگری می توانید در مورد این نوع عشق برای فردا و هفته آینده ایجاد کنید؟ نکته این است که شروع به نرم کردن قلب خود نسبت به دیگرانی کنید که قلب شما را له نکرده اند تا بتوانید در عشق خدمتی عمیق تر رشد کنید.

 زمان بخشش است:

من پیشنهاد نمی کنم که اولین حرکت شما در بخشش این است که عاشق کسی باشید که با شما ظلم کرده است. در عوض، یک قدم کوچکتر بردارید. وقتی عشق خدمت به یک صندوقدار یا یک دوست را تمرین کردید، آیا از ارزش شخصی این شخص آگاه بودید؟ آیا می دانستید که این شخص را به عنوان یک شخص خاص و منحصر به فرد می دیدید؟ آیا می دانستید که مطمئناً برای این شخص آرزوی بدی نکرده اید؟ این بینش ها را می توان با کسی که به قلب شما آسیب رساند به عرصه بخشش آورد. آیا می بینید که این شخص نه به خاطر بی عدالتی بلکه با وجود آن ارزش دارد؟ آیا می توانید انسانیت را در دیگری ببینید؟ آیا می دانید که می توانید متعهد شوید که به کسی که به شما توهین کرده آسیبی نرسانید، همان طور که حتی به صورت ناخودآگاه نسبت به کسانی که در روزها و هفته های گذشته به شما عشق خدمت کرده اید، آسیبی نرسانید؟

در نتیجه

یادگیری تمرین عشق خدمت به یک همکار خسته یا یکی از اعضای خانواده در زمانی که مشغول هستید و تحت فشار هستید، می تواند آمادگی خوبی برای قلب شما باشد تا اکنون، حداقل در زمان و زمانی که شما انتخاب می کنید، آماده ارائه حتی اندکی از این باشد. به کسانی که عمیقا شما را آزرده اند همانطور که شما این کار را انجام می دهید، این عشق خدمت در واقع به عنوان پادزهری برای نارضایتی درونی شما، برای خشم درونی شما عمل می کند. تمرین عشق خدمت می تواند به آرامی بخشی از آن خشم را برطرف کند تا زمانی که اکثریت آن خشم از بین برود. قلبی که از طریق تمرین روزانه برای این نوع عشق آماده شده باشد، می تواند به شما کمک کند تا عمیقاً و به خوبی ببخشید و در نتیجه از نارضایتی درونی که ممکن است سال ها با شما باشد بدون تلاش برای بخشش شفا پیدا کنید.

 

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط