۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

امکان ثبت‌نام در طرح تامین مسکن برای دانشجومعلمان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آغاز طرح تامین مسکن فرهنگیان در کشور گفت: هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد.

امکان ثبت‌نام در طرح تامین مسکن برای دانشجومعلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،از وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان وزارت، مدیران کل و روسای استانی آموزش و پرورش که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، یکی از طرح‌های مهم این وزارتخانه را تامین مسکن فرهنگیان دانست و اظهار داشت: مرحله نخست این طرح در ۱۸ استان آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۳ سال اجرای پرشتاب‌تر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود، گفت: امسال، سال نهضت ملی آموزش و توانمندسازی معلمان‌ است و تمامی ظرفیت برای آموزش معلمان باید بسیج شود.

وی با بیان اینکه آیین نامه مسیر رشد معلمی به نتیجه عملکرد معلم در آموزش توجه خواهد شد، افزود: آیین نامه مسیر رشد معلمی در دستورکار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد که در آن مسیر رشد در سه ساحت صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی به طور روشن مشخص شده است.

امکان ثبت‌نام در طرح تامین مسکن برای دانشجومعلمان

امکان ثبت‌نام در طرح تامین مسکن برای دانشجومعلمان

صحرایی برنامه ملی مهارت آموزی دانش آموزان را از دیگر برنامه های این وزارتخانه در سال جاری عنوان کرد و گفت: در این برنامه برای هر دانش آموز ۳۰۰ ساعت آموزش مهارت در نظر گرفته شده و تقویت هنرستان‌ها و ساخت هنرستان‌ها در کنار کارخانجات در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه‌ ملی دیگر ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است که ماده واحده کاهش تنوع مدارس در دستور کار است و همه ظرفیت‌ها برای تقویت مدارس دولتی بسیج خواهد شد.

وی از انسداد مبادی بی‌سوادی و ارتقای سواد عمومی به عنوان دیگر برنامه ملی وزارت آموزش و پرورش نام برد و گفت: باید برنامه ویژه‌ای برای ریشه کنی بی‌سوادی در تمام مناطق کشور داشته باشیم و ارتقای سواد عمومی و خواندن در این برنامه مورد تاکید است.

صحرایی با اشاره به ارتقای بهره وری و بهبود آموزش و پرورش، گفت: باید هر آنچه بهره‌وری سازمانی را کاهش می‌دهد، شناسایی و برطرف شود.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط