سیاسی

عربستان میزبان اجلاس آینده غزه

عربستان سعودی در حال آماده شدن برای میزبانی از اجلاسی بامحوریت گفت‌وگو درباره آینده غزه است.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد، عربستان سعودی قصد دارد میزبان نشستی برای گفت‌وگو درباره آینده غزه با مقامات عرب و خارجی از جمله آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا باشد.

به گزارش الحره، منابع خبری اعلام کردند مذاکراتی که قرار است روز دوشنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شود، ممکن است افزون بر مقامات اتحادیه اروپا، اردن، مصر و قطر، دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس و نمایندگانی از تشکیلات خودگردان فلسطین در آن حضور داشته باشند.

خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد گمان نمی رود مقامات حماس و همچنین مسئولان رژیم صهیوینستی که با عربستان روابط دیپلماتیک ندارند؛ در نشست ریاض شرکت کنند.

این گفت‌وگوها  قرار است در حاشیه یک دوره ویژه مجمع جهانی اقتصاد انجام شود و این در حالی است که دولت عربستان بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در این خصوص پاسخ نداده است.

پایگاه امریکایی اکسیوس اوایل این هفته به نقل از مقامات امریکایی و یک مقام عرب گزارش داده بود وزیر امور خارجه امریکا قصد دارد به عربستان سعودی سفر کند و انتظار می رود در مجمع جهانی اقتصاد در ریاض که از 28 آوریل آغاز می شود، شرکت کند.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا