آپدیت جدید اندروید ۱۵ با رفع باگ‌های آزاردهنده منتشر شد

گوگل به‌روزرسانی اندروید ۱۵ بتای ۱/۲ را برای دستگاه‌های پیکسل آغاز کرد. این به‌روزرسانی پنج باگ مهم و آزاردهنده را برطرف می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، آپدیت جدید اندروید ۱۵ با رفع باگ‌های آزاردهنده منتشر شد. انتظار می‌رود به‌روزرسانی اصلی بعدی برای برنامه‌ بتا، اندروید ۱۵ بتای ۲ باشد که احتمالاً در کنفرانس Google I/O معرفی خواهد شد.
چند روز قبل، گوگل آپدیت مهمی برای نسخه بتای اندروید ۱۵ منتشر کرد. اندروید ۱۵ بتای ۱/۱ مشکل بسیار آزاردهنده‌ NFC را برطرف کرد که باعث ازکارافتادن این قابلیت می‌شد. حالا گوگل آپدیت دیگری برای نسخه بتای این سیستم‌عامل منتشر کرده است. طبق گزارش رسمی تغییرات، اندروید ۱۵ بتای ۱/۲ پنج باگ مهمی را رفع می‌کند که در بتای ۱/۱ دیده شده بودند. این باگ‌ها عبارت‌اند از:

  • رفع فریز برنامه: این به‌روزرسانی باگ‌هایی را برطرف کرده است که به‌صورت دوره‌ای باعث پاسخ‌گو‌نبودن برنامه‌ها و نمایش پیام «برنامه پاسخ‌گو نیست» (Application Not Responding) می‌شدند (اشاره به باگ #۳۲۸۸۶۵۵۲۴).
  • بهبود عملکرد و مصرف باتری سیستم: باگ‌هایی که در برخی سناریوها به کاهش غیرمعمول عمر باتری منجر می‌شدند، رفع شده‌اند (اشاره به باگ‌های #۳۳۵۷۱۸۴۶۴ و #۳۳۵۱۸۸۱۸۵).
  • رفع کرش برنامه‌ تنظیمات سیستم: باگ‌هایی که هنگام تلاش برای افزودن اثر‌انگشت باعث خروج اجباری برنامه‌ تنظیمات سیستم می‌شدند، برطرف شده‌اند (اشاره به باگ‌های #۳۳۴۰۳۵۳۷۸ و #۳۳۵۴۸۱۳۹۰).
  • رفع مشکل ژست برگشت سیستم: این به‌روزرسانی باگ‌هایی را رفع کرده است که در مواقع خاص مانع از کارکردن حرکت برگشت (به‌صورت Swipe) سیستم می‌شدند (اشاره به باگ‌های #۳۳۱۳۰۳۵۶۹ و #۳۳۴۷۳۸۵۷۷).
  • رفع لرزش صفحه‌نمایش: باگ‌هایی رفع شده‌اند که می‌توانستند باعث لرزش مکرر (Flicker) صفحه‌نمایش شوند (اشاره به باگ #۳۲۵۵۵۵۴۶۱).

به‌احتمال زیاد تغییرات دیگری نیز در این نسخه بتا از اندروید ۱۵ اعمال شده است؛ اما این‌ها تنها تغییراتی هستند که گوگل در گزارش تغییراتش فهرست کرده است. با این نسخه، ویژگی جدیدی به اندروید ۱۵ اضافه نمی‌شود؛ زیرا این ویژگی‌ها برای به‌روزرسانی‌های شماره‌گذاری‌شده (مانند اندروید ۱۵ بتای ۲) رزرو شده‌اند. انتظار می‌رود آپدیت بعدی، یعنی اندروید ۱۵ بتای ۲‌، در کنفرانس Google I/O در ۱۴ می منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.