۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
ترس بازار کریپتو ریخت

در پایان معاملات هفته منتهی به پنجشنبه ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت) بازار کریپتوکارنسی با رشد قیمت بیشتر رمزارزها روبه‌رو شد.

به گزارش صدای بورس، بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که در این هفته شاخص «ترس و طمع» که نشان‌دهنده تمایل معامله‌گران و ارزیابی آنها از آینده است، با افزایش روبه‌رو شده و به عدد ۶۴ رسیده است. بر این اساس انتظار می‌رود که روند ورود پول به بازار کریپتوکارنسی ادامه پیدا کند.

نکته مهم در معاملات این هفته بازار کریپتوکارنسی این است که تعداد رمزارزهای منفی نسبت به هفته‌های گذشته کاهش نشان می‌دهد و بیشترین میزان افت معادل ۸ درصد بوده است. این رقم در مقایسه با رشد بیش از ۹۰ درصدی یکی از رمزارزها قابل چشم‌پوشی است.

بر پایه آخرین آمارها، هفته‌ گذشته بازار کریپتوکارنسی‌ شاهد رشد قیمت‌ بسیاری از رمزارزها بود به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت ۹۱ کریپتو با افزایش روبه‌رو شد. در هفته منتهی به ۶ اردیبهشت، ۹۱ رمزارز افزایش قیمت بین ۰.۱ درصد تا ۹۵ درصد را تجربه کردند. برنده بزرگ هفته گذشته، رمزارزBonk بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۵۸ قرار دارد، ۹۵ درصد رشد قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۰.۰۰۰۰۳ دلاری بیش از ۱.۸۴ میلیارد دلار است و در یک ماه گذشته ۱۸.۸ درصد و در یک سال گذشته نیز بیش از ۴۴۷۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

در هفته‌ای که گذشت، رمزارزهای بزرگ جهان نیز روند قیمت صعودی را تجربه کردند. بیت‌کوین نیز به همراه بزرگان بازار رشد کرد و با عبور از رقم ۶۶ هزار و ۶۰۰ دلار، در مجموع با افزایش ۵.۸ درصدی قیمت در یک هفته مواجه شد. پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه ۰.۲ درصد افت اما در بازه یک‌ساله رشد ۱۳۰ درصدی شاهد بوده است. در حال حاضر ارزش بازار بیت‌کوین بیش از یک هزار و ۳۱۰ میلیارد دلار است.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارزHedera دومین برنده بزرگ بود و بیش از ۶۰ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۴.۵۵ میلیارد دلاری، معادل ۰.۱۲ دلار است. این رمزارز در بازه یک‌ماهه بیش از ۱۳ درصد و در بازه یک‌ساله ۱۰۸ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است. همچنین قیمت رمزارز Pepe بیش از ۵۴ درصد افزایش یافت و رتبه سوم رشد هفتگی را به خود اختصاص داد. ارزش بازار این رمزارز ۳.۳۸ میلیارد دلار و قیمت آن هم ۰.۰۰۰۰۰۸ دلار است. همچنین رمزارزFloki با بیش از ۴۶ درصد افزایش قیمت در رتبه چهارم برندگان هفته جای گرفت. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۱.۹۴ میلیارد دلار و قیمت آن هم ۰.۰۰۰۲ دلار است.

در سوی دیگر بازار، رمزار Toncoin با بیش از ۸ درصد افت، در صدر منفی‌های این هفته بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۹ بیش از ۱۹.۹ میلیارد دلار و قیمت آن ۵.۷۵ دلار است. پس از آن Maker بیش از ۷ درصد افت قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۴۴ معادل ۲.۷۹ میلیارد دلار و قیمت آن بیش از ۳ هزار دلار ثبت شده است. قیمت رمزارزOKB نیز ۵.۵ درصد کاهش پیدا کرد. رمزارز Nervos Network هم با بیش از ۳ درصد افت در رتبه چهارم قرار گرفت.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها دوباره رشد کرد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها معادل ۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد دلار است. در همین حال ارزش معاملات روزانه نیز بیش از ۷۳ میلیارد دلار ثبت شد. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رمزارز به بازار عرضه شده است، هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۷۵۴ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند که این رقم نسبت به هفته گذشته افزایش نشان می‌دهد.

در جدول، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

ترس بازار کریپتو ریخت

کد خبر 494112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =