برنامه Threads قابلیت‌های جدیدی برای مدیریت تعاملات رونمایی کرد

Threads

برنامه Threads میزبان قابلیت جدیدی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا کلمات و عبارات خاصی را از فید و بخش منشن‌های خود فیلتر کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، آدام موسری، مدیرعامل Threads، امروز از انتشار قابلیت جدیدی برای این شبکه‌ اجتماعی خبر داد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا کلمات و عبارات خاصی را از فید و بخش منشن‌های خود فیلتر کنند. قابلیت مذکور که با عنوان «کلمات پنهان» (Hidden Words) شناخته می‌شود، به‌صورت خودکار کلمات و عبارات و ایموجی‌های رایجی را فیلتر می‌کند که ممکن است برای کاربران آزاردهنده باشند.

علاوه‌بر این فیلترهای پیش‌فرض، کاربران می‌توانند کلمات و عبارات دلخواهشان را نیز به تنظیمات اضافه و در هر زمان این تنظیمات را غیرفعال کنند. شایان ذکر است که اوایل همین هفته، اپلیکیشن دوست‌یابی Hinge نیز قابلیت مشابهی به نام «کلمات پنهان» را برای مسدودکردن درخواست‌های حاوی کلمات ناخواسته در بخش کامنت‌ها راه‌اندازی کرده است.

طبق اعلام تیم Threads، این قابلیت محتوای نامناسب را از هر دو بخش «دنبال‌شدنی‌ها» (Following) و «برای شما» (For You)، نتایج جست‌وجو، پروفایل‌ها و پاسخ‌ها به پست‌ها فیلتر خواهد کرد. این شبکه‌ اجتماعی پیش‌تر به کاربران امکان داده بود تا مشخص کنند چه کسانی می‌توانند به پست‌های آن‌ها پاسخ دهند: همه یا پروفایل‌های دنبال‌شده یا فقط افرادی که در پست منشن شده‌اند.

علاوه‌براین، Threads گزینه‌ای را برای محدود‌کردن افرادی که می‌توانند کاربر را در پست‌ها و پاسخ‌ها و بیوگرافی خود منشن کنند، در‌اختیار کاربران قرار داده است. حال این شرکت قصد دارد کنترل‌های مشابهی را برای پست‌های نقل‌قول‌شده (Quote Posts) معرفی کند.

به‌گفته‌ تردز، کاربران به‌زودی با استفاده از این قابلیت می‌تواننند مشخص کنند که چه کسانی از پست‌های آن‌ها نقل‌قول تهیه کنند. همچنین، کاربران می‌توانند به‌صورت دستی نقل‌قول‌های انجام‌شده از پست‌های خود را حذف (Unquote) کنند. منطق شرکت برای این کنترل‌های جدید پست‌های نقل‌قولی، محدود‌کردن تعاملات ناخواسته است.

سخن‌گوی Threads در‌این‌باره گفت:

ازآنجا‌که نقل‌قول از پست یکی از روش‌های بارز برقراری ارتباط با دیگران در تردز است، برای ما مهم بود که به کاربران کنترل بیشتری روی این موضوع بدهیم که چه کسانی می‌توانند با آن‌ها تعامل داشته باشند و از این طریق به کاهش تعاملات ناخواسته کمک کنیم.

افزون‌براین، Threads در حال آزمایش روشی برای بی‌صدا‌کردن نوتیفیکیشن‌های مربوط به تعاملات با پست‌ها است. در‌حالی‌که برخی از این قابلیت‌ها هنوز در‌دسترس نیستند، این شرکت همچنان به‌سرعت در حال انتشار قابلیت‌های جدید است؛ ازجمله آزمایش روشی برای آرشیو خودکار پست‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.