شرکت Block تراشه 3 نانومتری برای استخراج بیت‌کوین می‌سازد

شرکت Block اعلام کرد که در حال ساخت تراشه ۳ نانومتری ویژه استخراج بیت‌کوین است. مدیرعامل این شرکت جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر است.

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت Block می‌خواهد تراشه‌ای 3 نانومتری برای استخراج بیت‌کوین تولید کند. این شرکت که پیش‌از‌این با نام Square شناخته می‌شد، با انتشار پستی اعلام کرد که فرایند تولید تراشه استخراج ۳ نانومتری خود را که از آوریل ۲۰۲۳ روی آن کار می‌کرد، تکمیل کرده است. طبق این پست، طراحی کامل این تراشه برعهده یکی از شرکت‌های ریخته‌گری نیمه‌رسانا پیشرو جهان است.

علاوه‌براین، Block بیان کرد که پس از صحبت با اعضای جامعه رمزرارزها درباره مشکلات موجود در این صنعت، تصمیم گرفت سیستم استخراج بیت‌کوین کاملی نیز توسعه دهد که شامل طراحی سیستم نیز می‌شود. این شرکت در بیانیه‌ای گفت:

زمان زیادی را صرف صحبت با طیف گسترده‌ای از استخراج‌کنندگان بیت‌کوین کرده‌ایم تا مشکلات پیش روی اپراتورهای استخراج را شناسایی کنیم. با تکیه بر این بینش‌ها و به‌دنبال هدف خود برای حمایت از تمرکززدایی استخراج، قصد داریم هم تراشه استخراج مستقل و هم سیستم استخراج کامل با طراحی خودمان ارائه دهیم.

صنعت استخراج بیت‌کوین، تنها زیر سلطه چند بازیگر است؛ به‌طوری‌که طبق برآوردهای CoinShares، بیت‌مین، شرکت مستقر در پکن، تقریباً 60 درصد از بازار را کنترل می‌کند. جیمز باترفیل، رئیس تحقیقات CoinShares گفت:

رقبای جدی کمی وجود دارند که نشان‌دهنده ظرفیت‌های درخورتوجهی برای برهم‌زدن اوضاع است.

Block در می ۲۰۲۳ از تکمیل نمونه اولیه تراشه استخراج بیت‌کوین ۵ نانومتری خود خبر دارد. این نمونه درواقع همان فناوری‌ای است که دستگاه استخراج Bitmain’s S21 از آن استفاده می‌کند.

باترفیل افزود که اگرچه بازده تراشه در سال‌های اخیر با افزایش تقاضا برای بیت‌کوین به‌سرعت بهبود یافته است، آخرین رویداد هاوینگ در ۲۰ آوریل که عرضه بیت‌کوین جدید را ۵۰ درصد کاهش داد، اهمیت بیشتری برای سرعت استخراج سریع‌تر و هزینه‌های ارزان‌تر و قابلیت اطمینان بیشتر قائل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.