درآمد ۸۰ میلیارد دلاری گوگل در فصل اول ۲۰۲۴ - تکفارس 
درآمد ۸۰ میلیارد دلاری گوگل در فصل اول ۲۰۲۴ - تکفارس 
درآمد ۸۰ میلیارد دلاری گوگل در فصل اول ۲۰۲۴ - تکفارس 

درآمد ۸۰ میلیارد دلاری گوگل در فصل اول ۲۰۲۴

افشین نوری
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 09:59
درآمد گوگل

گوگل گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۴ خود را منتشر کرده است که درآمد ۸۰.۵ میلیارد دلاری را برای این شرکت نشان می‌دهد.

طبق این گزارش، درآمد گوگل در فصل اول ۲۰۲۴ با رشد ۱۵ درصدی نسبت به سه ماهه اول ۲۰۲۳ به رقم ۸۰.۵۴ میلیارد دلار رسیده است.

گفتنی است درآمد تبلیغات یوتیوب ۸.۰۹ میلیارد دلار و درآمد سرویس‌های ابری گوگل ۹.۵۷ میلیارد دلار شده است. این نشان می‌دهد که گوگل عملکرد بسیار خوبی در این بخش‌ها داشته است.

گوگل چند ماه پیش اعلام کرد که دو تیم تحقیقاتی Brain Team و DeepMind خود را برای ایجاد یک واحد جدید به نام Google DeepMind تجمیع کرده است. وظیفه این واحد توسعه مدل هوش مصنوعی نسل بعدی گوگل یعنی Gemini بود که این شرکت آن را سه نسخه مختلف معرفی کرد.

گوگل گفته است که Gemini را به‌صورت چندوجهی طراحی کرده است که آن را قادر به انجام کارهای پیشرفته می‌کند.

هوش مصنوعی Gemini در سه سایز مختلف ارائه شده تا نیازهای مختلف را پوشش دهد. قوی‌ترین نسخه Gemini Ultra نام دارد که برای انجام کارهای پیچیده طراحی شده است. مدل بعدی Gemini Pro نام دارد که برای استفاده در طیف وسیعی از دستگاه‌ها طراحی شده است. نسخه Gemini Nano نیز کارآمدترین مدل برای انجام کارهای روی دستگاه است.

گوگل ادعا کرده که Gemini Ultra موفق شده ۳۰ بنچمارک از ۳۲ بنچمارک آکادمیک را با موفقیت طی کند و حتی توانسته GPT-4 را در همه دسته‌بندی‌های مبتنی بر درخواست‌های متنی شکست دهد.

Gemini Ultra دارای ۱.۵۶ تریلیون پارامتر است و از نظر درک زبان و قابلیت‌های تولید، با مدل GPT-4 شرکت OpenAI برابری می‌کند. ادغام جمنای در گوشی‌های اندرویدی می‌تواند طیف وسیعی از قابلیت‌ها و عملکردهای جدید را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

این روزها بازار گوشی‌های هوشمند با کاهش فروش مواجه شده است. ازاین‌رو ناظران صنعت امیدوارند با بکارگیری پتانسیل‌های هوش مصنوعی و ایجاد “سوپر چرخه هوش مصنوعی” نوآوری خلق کرده و دوباره توجهات کاربران به سوی گوشی‌های اندروید را جلب کنند.

با این حال، تحلیلگران با احتیاط به این مسئله نگاه می‌کنند و معتقدند که به دلیل فقدان نوآوری قابل توجه، این ایجاد علاقه و افزایش تقاضا هرگز رخ نخواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید