سیزدهمین نمایشگاه امنیت سایبری GISEC Global 2024 در دوبی برگزار شد+تصاویر اختصاصی

مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC) به مدت سه روز میزبان سیزدهمین دوره نمایشگاه امنیت سایبری GISEC Global 2024 بود که با شعار «مقاومت سایبری هدایت‌شده با هوش مصنوعی» برگزار شد.

به گزارش تک‌ناک،این رویداد شاهد حضور بی‌سابقه بیش از ۷۵۰ برند بود که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

بیش از ۲۰,۰۰۰ متخصص امنیت سایبری از بیش از ۱۳۰ کشور در این رویداد گرد هم آمدند تا در مورد مقابله با تهدیدات دیجیتال در منطقه شورای همکاری خلیج فارس بحث و تبادل نظر کنند.

بر اساس گزارش تحلیلگران فراست و سالیوان، پیش‌بینی می‌شود که حجم گردش مالی بازار امنیت سایبری تا سال ۲۰۳۰ به ۱۳.۴ میلیارد دلار آمریکا افزایش یابد، که سه برابر میزان کنونی است.

این نمایشگاه سه روزه، که تحت سازماندهی مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC) و با همکاری شورای امنیت سایبری امارات برگزار شد، پذیرای شرکت‌های برتر و غول‌های فناوری نظیر هواوی، هانیول، du، مایکروسافت و گوگل کلود سکیورتی بود.علاوه بر این، شرکت‌های پیشرو در زمینه امنیت سایبری مانند Spire Solutions، Pentera، Cloudflare و کسپرسکی نیز در این رویداد شرکت داشتند. این نمایشگاه فرصتی بی‌نظیر برای تبادل دانش و آخرین دستاوردهای حوزه امنیت سایبری فراهم آورد و به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فناوری در منطقه شناخته شده است.

در این نمایشگاه، بیش از ۳۵۰ سخنران متخصص و مدیران ارشد امنیت اطلاعات (CISO) به همراه بیش از ۱۰۰۰ هکر کلاه سفید در موضوع «مقاومت سایبری هدایت‌شده توسط هوش مصنوعی» گرد هم آمدند.

این حضور نخبگان صنعت با هدف رمزگشایی تهدیدات جهانی و رو به افزایش دنیای زیرزمینی مجرمان سایبری صورت گرفت. آن‌ها طی این سه روز، بیش از ۳۰۰ ساعت محتوای فراگیر را در ۹ صحنه کنفرانس و کارگاه مختلف ارائه دادند، که به شرکت‌کنندگان امکان داد تا دانش و تجربیات خود را در مبارزه با تهدیدات سایبری به اشتراک بگذارند و راهکارهای نوآورانه‌ای برای مقابله با چالش‌های پیش‌رو ارائه دهند.

دکتر محمد الکویتی، رئیس شورای امنیت سایبری امارات متحده عربی، در نمایشگاه GISEC Global 2024 بر اهمیت تقویت همکاری‌های بین‌المللی برای ایجاد یک جامعه با مقاومت سایبری بیشتر تأکید کرد. او به چالش‌ها و فرصت‌هایی اشاره کرد که تحولات جدید در امنیت سایبری برای رهبران صنعت در سراسر جهان به وجود می‌آورد و افزود که شورای امنیت سایبری امارات قصد دارد محیطی امن و قابل اعتماد ایجاد کند که به سازمان‌ها، موسسات و افراد کمک کند تا به پتانسیل خود دست یابند.

الکویتی تأکید کرد که GISEC Global نقشی کلیدی در تقویت این هدف دارد، چرا که به عنوان یک پلتفرم ابری عمل می‌کند که شکاف‌های صنعت را پر کرده، به بحث‌های تحریک‌آمیز فکری دامن می‌زند و همکاری‌های آینده‌نگر را ترویج می‌دهد.

او خاطرنشان کرد که با توجه به پیشرفت‌های اخیر در فناوری هوش مصنوعی، GISEC Global 2024 به عنوان یک سکوی مرکزی در ماموریت شورا برای حمایت از جامعه‌ای با مقاومت سایبری عمل می‌کند، که این امر بر پایه همکاری بین بخش‌های دولتی و خصوصی و با هدف ایجاد یک اکوسیستم جسورانه است که از سلامتی شرکت‌ها و افراد محافظت می‌کند.

دکتر آلویسیوس چئونگ، مدیر ارشد امنیت هواوی در خاورمیانه و آسیای مرکزی، در مورد GISEC Global اظهار داشت: «این رویداد بزرگترین و معتبرترین رویداد امنیت سایبری منطقه است و در سیزدهمین سال خود قرار دارد. من از ارتباط، آینده‌نگری و نوآوری که در برنامه‌ریزی این رویداد وجود دارد، کمتر انتظار داشتم.»

وی افزود: «این رویداد فرصتی عالی نه تنها برای گردهمایی صنعت و به اشتراک‌گذاری داستان‌ها از سنگرها خواهد بود، بلکه به عنوان سکویی مناسب برای شبکه‌سازی در بالاترین سطح نیز عمل خواهد کرد. GISEC Global به همراه امارات متحده عربی، فرمولی برای ساختن یک واحه دیجیتالی قابل اعتماد در قلب جهان عرب ارائه می‌دهند.»

در این رویداد، تجربیات منحصر به فرد امنیت سایبری ارائه می‌شود که شامل نسخه افتتاحیه Global CyberDrill است، یک شبیه‌سازی واقع‌بینانه که اهداف حیاتی را ارزیابی می‌کند و با متخصصان CERT، CIRT و CSIRT از بیش از ۱۰۰ کشور همکاری می‌کند. این برنامه با هدف تقویت همکاری جهانی برای کاهش تهدیدات سایبری برگزار خواهد شد.

تیم‌های امنیتی از چندین نهاد دولتی دبی برای اولین بار در مسابقات جدید Capture the Flag با مشارکت مرکز امنیت الکترونیکی دبی (DESC)، شریک رسمی امنیت سایبری دولتی GISEC Global، شرکت کردند. در همین حال، استارت‌آپ‌های در حال شکوفایی از سراسر منطقه در مسابقات مورد انتظار Unlock Pitch در فینالیست‌های بازگشته GISEC Cyber Stars به رقابت پرداختند. همچنین، GISEC Global امسال اولین دوره جوایز تعالی امنیت سایبری GISEC را با همکاری شورای امنیت سایبری امارات و اتحادیه امنیت سایبری ایالات متحده برگزار خواهد کرد، که در آن از برجسته‌ترین و آینده‌نگرترین بازیگران صنعت امنیت سایبری در خاورمیانه و آفریقا تقدیر به عمل آمد.

GISEC Armory، بخش جدیدی که به‌تازگی راه‌اندازی شده است، به عنوان یک پلتفرم نمایشگاهی برای ارائه بهترین پروژه‌ها، ابزارها و راه‌حل‌های منبع باز طراحی شده و فرصت‌هایی بی‌نظیری را برای توسعه‌دهندگان و متخصصان امنیت سایبری فراهم می‌کند تا در معرض دید همکاران و کارشناسان صنعت قرار گیرند.

همچنین، برنامه کنفرانسی امسال با بیش از 300 ساعت محتوای آینده‌نگر، تجربه‌ای نوآورانه و پیشرفته را ارائه داد. این برنامه شامل اولین سری اتاق‌های هیئت مدیره و میزگردها بود و بخش جدیدی به نام دفاع سایبری را شامل شد که به بحث و بررسی راهکارهای دفاعی و مقابله با تهدیدات رو به افزایش اختصاص داشت.

علاوه بر این، برنامه سال 2024 شاهد برگزاری جلسات پرسش و پاسخ جدید با عنوان “پرس و جو از هکر” و داستان‌های واقعی CISOها بود که در آن‌ها تجارب تکان‌دهنده‌ای از حملات باج‌افزاری چند میلیارد دلاری، کلاهبرداری‌های مالی و هک تلفن‌های افراد مشهور روایت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.