بازدهی ۱۷۷ درصدی صندوق مشترک صبای هدف

شرکت سبدگردان صبای هدف در کنار تمرکز بر ارائۀ خدمات سبدگردانی اختصاصی، مدیریت دو صندوق سرمایه‌گذاری ثابت و بازارگردانی را بر عهده دارد و درحال تاسیس صندوق سهامی می باشد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق، مروری بر عملکرد صندوق مشترک با درآمد ثابت صبای هدف در ۱۲ ماه اخیر خواهیم داشت.

به گزارش صدای بورس،شرکت سبدگردان صبای هدف پس از اخذ مجوزهای لازم، بهمن‌ماه سال ۱۳۹۱ فعالیت خودش را به‌صورت رسمی در بازار سرمایۀ ایران آغاز کرد. در کنار تمرکز بر ارائۀ خدمات سبدگردانی اختصاصی، این شرکت مدیریت دو صندوق سرمایه‌گذاری ثابت و بازارگردانی را بر عهده دارد و درحال تاسیس صندوق سهامی می باشد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق، مروری بر عملکرد صندوق مشترک با درآمد ثابت صبای هدف در ۱۲ ماه اخیر خواهیم داشت.

صندوق مشترک صبای هدف
با هدف خدمات‌دهی بیشتر و تنوع‌بخشی به سبد مشتریان، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک صبای هدف در گروه صندوق‌های با درآمد ثابت، از مردادماه ۱۳۹۵ آغاز به کار کرد. ماهیت کم ریسک و مطمئن بودن صندوق‌ مشترک بادرآمد ثابت صبای هدف سبب شده جز مقاطع ماهانه و تشخیص رشدی بودن بازار بورس اوراق بهادار تهران، درصدی از ترکیب دارایی به بازار سهام اختصاص یابد. مدیران صندوق با اختصاص نصاب ترکیب ۸۱ درصدی به اوراق مشارکت و اوراق سهام با ماهیت حمایتی، ۱۹ درصدی به سپردۀ بانکی بازدهی درصد کل ترکیب دارایی صندوق را تشکیل دهند. با توجه به تحولات نرخ بهره وسیاست‌های انقباضی بانک مرکزی که در سال گذشته اتفاق افتاد بازدهی ۲۱ درصدی در ۱۲ ماه اخیر کسب کرده‌اند. همچنین این صندوق طی حدود ۷ سال فعالیت، بازدهی مرکبی ۱۷۷ درصدی داشته است. پرداخت سود روزشمار، معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران، ترکیب دارایی اوراق با نرخ بهره موثر بالای ۳۰ درصد، اندازه کوچک و کسب بازدهی بالاتر از سود بانکی، رقابتی بودن، اصلاح زیرساختی اساسی ترکیب دارایی صندوق و اطمینان از کسب بازدهی بالاتر از اکثریت صندوق‌های موجود در بازار سرمایه از دیگر مزایای این صندوق بادرآمد ثابت است.

پیش بینی بازدهی برای سال ۱۴۰۳
با توجه به اصلاح زیرساختی اساسی ترکیب دارایی صندوق مشترک صبای هدف، رصد و بررسی روزانه بازدهی صندوق و کوچک بودن و عدم تعلق مصوبه مالیاتی مبنی بر سود بالای ۵۰۰ میلیارد تومان صندوق های سرمایه‌گذاری و معافیت مالیاتی، ترکیب اکثریت اوراق صندوق با نرخ بهره موثر بالای ۳۰ درصد و تصمیم جدی بر توسعه اندازه صندوق و کاهش هزینه‌های جاری صندوق، پیش بینی بازدهی موثر سالانه بالای ۳۰ درصد خواهیم داشت. در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت سبدگردان صبای هدف را مشاهده می‌کنید.

بازدهی ۱۷۷ درصدی صندوق مشترک صبای هدف

شماره ۵۳۸ هفته نامه اطلاعات بورس

کد خبر 494042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =