گزارش: کاهش فروش آیفون در سال ۲۰۲۴ همچنان ادامه دارد - تکفارس 
گزارش: کاهش فروش آیفون در سال ۲۰۲۴ همچنان ادامه دارد - تکفارس 
گزارش: کاهش فروش آیفون در سال ۲۰۲۴ همچنان ادامه دارد - تکفارس 

گزارش: کاهش فروش آیفون در سال ۲۰۲۴ همچنان ادامه دارد

فرشاد مکوندی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 12:19
کاهش فروش آیفون

در حالی که رقبای اندرویدی شرکت اپل در حال افزایش سهم بازار خود هستند، کاهش فروش آیفون می‌تواند زنگ خطر را برای این شرکت به صدا درآورد.

نبرد بین iOS و اندروید یکی از قدیمی ترین نبردها در این صنعت است. در حالی که شرکت اپل سالانه مدل‌های جدید آیفون را عرضه می‌کند، سازندگانی مانند سامسونگ، شیائومی و اوپو بی‌وقفه به دنبال افزایش سهم بازار خود هستند. گزارشات اخیر نشان می‌دهد که سهم بازار فعال‌سازی آیفون به پایین‌ترین حد خود در چند سال گذشته رسیده است و سهم بازار اندروید بیش از پیش در حال افزایش است.

اخیرا CIRP گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد میزان فعال‌سازی آیفون در کشور ایالات متحده در مقایسه با اندروید به طور قابل توجهی کاهش یافته است. فعال‌سازی، فرآیند ثبت‌نام گوشی‌های جدید در اپل، یک شاخص کلیدی و مهم برای سنجش سهم بازار است. آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که سهم اپل از فعال‌سازی گوشی‌های هوشمند جدید در ایالات متحده به سطحی کاهش یافته است که در شش سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

کاهش فروش آیفون
نمودار سهم گوشی‌های آیفون از فعال‌سازی‌های جدید در ایالات متحده

بر اساس این گزارش، میزان فعال‌سازی آیفون‌های جدید در ایالات متحده طی سال گذشته کاهش شدیدی داشته است. این نرخ که قبلاً در دو فصل اول سال ۲۰۲۳ در حدود ۴۰ درصد بوده است، در فصل اول سال ۲۰۲۴ به ۳۳ درصد کاهش یافته است؛ این کاهش نشان دهنده افزایش سهم بازار برای دستگاه‌های اندرویدی است که اکنون از هر ۳ فعال‌سازی جدید، ۲ مورد را گوشی‌های اندرویدی تشکیل می‌دهند. این نرخ، پایین‌ترین نرخ فعال‌سازی گوشی‌های جدید شرکت اپل از سال ۲۰۱۷ بوده است.

CIRP چندین عامل احتمالی را به این تغییر سهم بازار مرتبط می‌داند. اولین مورد عدم وجود ویژگی‌های جدید در مدل‌های اخیر آیفون است که انگیزه کافی برای ارتقاء به آیفون‌های جدید را برای مصرف‌کنندگان فراهم نکرده است. دلیل دیگر این است که گوشی‌هایی که مردم در گذشته خریداری کرده‌اند، هنوز هم برای انجام امور مختلف کاملا کافی هستند؛ حتی یک دارنده آیفون ۱۱ نیز می‌تواند بدون هیچ مشکلی از گوشی خود استفاده کند. ثبات در طراحی و شباهت بی‌اندازه گوشی‌های اخیر شرکت اپل نیز افراد را از تعویض گوشی خود منصرف کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید