پایان روزهای بد

این روزها امید به بازار رمزارزها بازگشته است و بیشتر تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها از آغاز دوره جدید رونق و افزایش قیمت‌ها خبر می‌دهند. در همین حال، بررسی روند تاریخی نوسان قیمت و ارزش بازار رمزارزها نیز این دیدگاه را تقویت می‌کند.

به گزارش صدای بورس، افزایش تعداد کاربران و معامله‌گران این بازار هم عامل دیگری است که نشان می‌دهد، رونق و توسعه جهانی بازار کریپتوکارنسی در راه است. در اینجا به مرور تازه‌ترین تحولات بازار رمزارزها می‌پردازیم. لازم به ذکر است که پیش‌بینی‌های ارائه شده در این نوشتار به معنای تأیید آنها یا سیگنال خریدوفروش نیست.

دوژکوین آماده است

دوژکوین پس از یک دوره نسبتا طولانی افت، در حال تحکیم جایگاه خود است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که دوژکوین از پتانسیل خوبی برای رشد برخوردار است. تازه‌ترین برآورد تحلیلگران این است که قیمت این کریپتو با ۵۰۰ درصد افزایش به سطوح تازه‌ای مثل یک دلار دست خواهد یافت.

با وجود اینکه دوژکوین در رونق اخیر میم‌کوین‌ها جایی نداشت، اما روند عمومی بازار پس از رویداد هاونیگ بیت‌کوین، از افزایش قیمت دوژکوین حمایت می‌کند. در حال حاضر این رمزارز رتبه هشتم بازار کریپتوکرانسی‌ها از نظر ارزش بازار را در اختیار دارد.

در یک ماه گذشته، دوژکوین وضعیت مناسبی نداشته است. در این مدت، تعدادی از میم‌کوین‌ها همچون شیبا اینو، پپه، فلوکی و بونک با رشد دورقمی قیمت روبه‌رو شدند اما دوژکوین، با وجود جایگاه مناسب، نتوانست به چنین رشدی دست یابد. با این حال، تحلیلگران معتقدند که این روند پایدار نخواهد بود. علی مارتینز، تحلیلگر بازار کریپتوکارنسی در این باره می‌گوید: در حال حاضر دوژکوین در فاز تحکیم و تثبیت جایگاه است و روند صعودی آن به زودی آغاز خواهد شد.

این تحلیلگر پیش‌بینی کرد: بر پایه عملکرد پیشین، دوژکوین به زودی با جهش قیمت به میزان ۵۰۰ درصد روبه‌رو خواهد شد و قیمت آن به سطح یک دلار دست خواهد یافت. امروز الگوی کلاسیک دوژکوین دوباره آشکار شده است که نشان می‌دهد، این رمزارز در مسیر رشد قوی قرار دارد.

جاوون مارکس، یکی دیگر از تحلیلگرانی است که به آینده دوژکوین امید دارد. اوایل ماه آوریل او با اشاره به عملکرد مثبت دوژکوین از ابتدای سال ۲۰۲۴ گفته بود که اصلاح قیمت این رمزارز یک «عقب‌نشینی سالم» است. مارکس پیش‌بینی کرد که قیمت دوژکوین با ۳۱۵ درصد رشد به سطح ۰.۶۵ دلار خواهد رسید.

در این میان، برخی پا را حتی فراتر گذاشته و قیمت‌های نجومی را برای این رمزارز پیش‌بینی کرده‌اند. تحلیلگران Mikybull Crypto می‌گویند دوژکوین به مرحله جهش قیمت رسیده و در حال سپری کردن چرخه ۷ ساله است. در همین حال تحلیلگران Trader Tardigrade بر این باورند که قیمت دوژکوین به صورت انفجاری جهش خواهد کرد و تا سطح ۴۰ دلار افزایش خواهد یافت.

یکی از عوامل اصلی جهش دوژکوین، رویداد هاوینگ بیت‌کوین است که به تازگی رخ داد. در دوره‌های پیشین هاوینگ، کل بازار کریپتوکارنسی با رشد قیمت مواجه شده بود. بر این اساس انتظار می‌رود در ماه‌های آینده این روند تکرار شود و رمزارزهای بزرگ و کوچک با افزایش قیمت روبه‌رو شوند. به یاد داشته باشید که پیش از رویداد هاوینگ بهار ۲۰۲۰ قیمت دوژکوین کمتر از ۰.۰۱ دلار (یک سنت) بود اما یک سال بعد به سطح ۰.۶۵ دلار رسید.

پایان روزهای بد

تازه‌وارد جذاب

در روزهایی که برخی هنوز به رونق بازار کریپتوها باور ندارند، یک تازه‌وارد توانسته در مرحله پیش فروش نزدیک به ۲۰ میلیون دلار جذب کند. توکن BlockDAG با تامین مالی این رقم، در حال حاضر ۰.۰۰۵ دلار قیمت خورده است اما انتظار می‌رود وارد فاز صعودی شود. تیزر تبلیغاتی که برای معرفی این رمزارز منتشر شد، تاثیر زیادی بر کاربران بر جا گذاشت. بر این اساس، تحلیلگران می‌گویند: ابراز علاقه معامله‌گران به این رمزارز نشان‌دهنده پتانسیل بازگشت سرمایه شگفت‌انگیز آن است. انتظار می‌رود این رمزارز با بازده ۳۰ هزار برابری به یکی از شگفتی‌های سال ۲۰۲۴ تبدیل شود. تاکنون ۷.۸ میلیارد از این توکن در ۹ فاز به فروش رسیده و قیمت آن را از ۰.۰۰۱ دلار به ۰.۰۰۵ دلار رسانده است. پیش‌بینی می‌شود که در فاز دهم پیش‌فروش، قیمت این توکن به ۰.۰۰۶ دلار افزایش خواهد یافت. این شرایط نشان‌دهنده موقعیت برتر BlockDAG نسبت به رقباست.

BlockDAG با عرضه کارت‌های مخصوص پرداخت کریپتو که موجب سهولت و امنیت کاربران در زمان خریدوفروش روزانه می‌شود، بر جذابیت خود افزوده است.

پایان روزهای بد

چالش‌های اتریوم

دومین رمزارز بزرگ جهان این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. تحلیلگران پیش‌بینی مثبتی از آینده قیمت این رمزارز ندارند. این وضع نشان می‌دهد که معامله‌گران باید محتاط باشند. تازه‌ترین برآوردها از روند حرکت اتریوم نشان‌دهنده چالش آن برای ماندن در بالای سطوح حساس قیمتی است. در ماه جاری، اتریوم افت بالای ۱۰ درصد را ثبت کرده و با وجود افزایش قیمت در یک هفته گذشته، آینده آن همچنان نزولی ارزیابی می‌شود. شاخص‌های مهمی همچون شاخص قدرت نسبی (RSI) و میانگین متحرک واگرایی همگرایی (MACD) از احتمال نزول بیشتر اتریوم خبر می‌دهند. در حال حاضر معامله‌گران منتظر بروز نشانه‌های مثبت هستند تا وارد معاملات این رمزارز شوند. بر این اساس، گفته می‌شود که استراتژی صبر و سرمایه‌گذاری هوشمندانه در شرایط کنونی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاران به شمار می‌رود.

پایان روزهای بد

آینده مبهم شیبا

رمزارز شیبا اینو که با بیش از ۱۵.۵ میلیارد دلار ارزش بازار در رتبه یازدهم جدول کریپتوها جا خوش کرده، قیمتی کمتر از ۰.۰۰۰۰۳ دلار دارد و در یک ماه اخیر روند نزولی را پشت سر گذاشته است. بر این اساس، تحلیلگران آینده روشنی برای آن متصور نیستند. این رمزارز همگام با روند کلی بازار در هفته‌های اخیر، مسیری نزولی را طی کرده است. شاخص‌های اصلی تکنیکال همچون RSI و MACD نشان‌دهنده سیگنال‌های ضعیفی برای این رمزارز هستند. با افزایش چشمگیر تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر قیمت کریپتوکارنسی‌ها، لازم است که سرمایه‌گذاران شیبا اینو از نزدیک هرگونه تغییر مهم در روند قیمت‌ها را زیر نظر داشته باشند و به موقع عمل کنند.

پایان روزهای بد

کد خبر 494113

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =