رییس شورای شهر محمدیه قزوین در گفتگو با پُرسون:

بودجه شهرداری محمدیه افزایش یافت/ با این افزایش شکوه شهری را شاهد خواهیم بود

رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه قزوین گفت: طرح‌های پرشمار و مؤثری همچون نوید موعد افتتاح مجتمع مهم تعمیرگاهی، احداث پارک ساحلی و اقدامات متعدد عمرانی در پارک تمدن محمدیه در دست اقدام و اتمام است.
تصویر بودجه شهرداری محمدیه افزایش یافت/ با این افزایش شکوه شهری را شاهد خواهیم بود

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ حسن فرخ، رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پُرسون، از افزایش ۳۹ درصدی بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری نسبت به بودجه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با تصویب شورا بودجه ۱۴۰۳ شهرداری این شهر ۲۵۰ میلیارد تومان شد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده، بودجه عمرانی ۴۵ درصد و بودجه جاری ۵۵ درصد مصوّب شده است، گفت: تلاش برای کاهش هزینه‌های جاری شهرداری محمدیه در دستور کار اعضای شورای شهر محمدیه و در برنامه و بودجه سال آینده قرار دارد و مقرر شده که مثل سالهای گذشته توازن خدمات و اجرای طرح‌ها در همه مناطق برقرار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه اضافه کرد: افزایش بودجه سال آینده مبتنی بر واقعیت است و در بودجه سال آینده طرح‌های شاخص و خوبی در همه حوزه‌های عمرانی، خدماتی، فضای سبز و فرهنگی پیش‌بینی شده است.

فرخ، احداث کمربندی و تقاطع غیرهمسطح و احداث ورودی از جاده قدیم محمدیه به مناطق ۴ و ۵ را یکی از اولویتهای مدیریت شهری دانست و بیان کرد: به جهت رونق کسب و کار و کاهش حجم تردد از پل خلیج‌فارس به دنبال احداث و تکمیل این طرح مهم هستیم.

وی از تحقق ۱۳۰ درصدی بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد و ضمن قدردانی از شهردار پرتلاش و کارکنان خدوم شهرداری محمدیه افزود: بدون شک توسعه‌ی شهر با همکاری و مشارکت شهروندان، با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات شورا و شهرداری در سال ۱۴۰۲ گفت: امید که با اجرای طرح‌های متعدد در سال ۱۴۰۳ بتوانیم به تعهدات داده شده، پایبند بوده و شاهد افزایش سرانه‌ها در همه زمینه‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه در ادامه گفت: در نظر داریم در سال جدید با برگزاری جلسات متعدد و دعوت از نخبگان، مهندسین، متخصصین، معتمدین و بازنشستگان و جوانان شهر در راستای پیشبرد توسعه‌ی شهری، همگام و همقدم شویم.

مجتمع تعمیرگاهی شهر محمدیه تا شش ماه آینده افتتاح می شود.

مهندس حسن فرخ، در این بازدید با اشاره به اهمیت احداث مجتمع تعمیرگاهی شهر محمدیه اظهار کرد: برای توقف خودروهای سنگین و جلوگیری از تردد و توقف آنها در سطح شهر محمدیه، محدوده‌ای به مساحت ۴۰ هزار مترمربع در ورودی شهر مهرگان تملک و محصور شده که در آن بخش‌های تعمیرگاهی، کارواش، استراحتگاه و سایر خدمات هم لحاظ شده که می‌تواند یک منبع درآمد پایدار برای شهرداری نیز محسوب شود.

فرخ عنوان کرد: در این مجتمع، ۱۰۵ واحد تجاری، شامل رستوران، تره‌بار، نانوایی، سرویس بهداشتی، نمازخانه، فست‌فود و خوابگاه پیش‌بینی شده که در پاییز سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه بیان کرد: همدلی و اتحاد همه اعضای شورا موجب پیشرفت طرح‌های محمدیه خواهد شد و با بهره‌برداری از این طرح‌ها بخش مهمی از مشکلات شهروندان مرتفع خواهد شد.

پارک ساحلی واقع در ناحیه شهری مهرگان

رئیس شورای شهر محمدیه در این بازدید گفت: با توجه به سکونت جمعیت ده‌ها هزار نفری در ناحیه شهری مهرگان، برخی اوقات شاهد شنا کردن برخی افراد به ویژه کودکان و نوجوانان در کانال آب دشت قزوین بودیم که متاسفانه گاهی اوقات تعدادی از افراد به دلیل بی‌احتیاطی جان خود را از دست می‌دادند. لذا با جدیت، مطالعه‌ی ایمن‌سازی کانال را آغاز کردیم و در این راستا بیش از دو هزار و ۲۰۰ متر از این مسیر با حفاظکشی ایمن شده است.

وی با بیان اینکه در پارک ساحلی دو و نیم کیلومتر درخت چنار کاشته خواهد شد، بیان کرد: ۱۰ هکتار پارک‌ نواری پیش‌بینی شده که در آن آلاچیق، محل ورزش همگانی، سرویس بهداشتی، خانه بهداشت احداث خواهد شد.

محصور کردن پارک تمدن محمدیه

مهندس فرخ در ادامه با اشاره به محصور کردن پارک تمدن عنوان کرد: با توجه به اینکه ۲۰ سال از احداث پارک تمدن می‌گذشت و این پارک محل تجمع معتادان، موتورسواران و سگ‌گردانان شده بود، نسبت به محصور کردن این پارک به منظور ایجاد محیطی امن برای خانواده‌ها اقدام شد.
رئیس شورای شهر محمدیه همچنین گفت: اصلاح کفپوش‌های پارک، تغییر اِلِمان (عناصر بصری) و اصلاح آب نما و بازپیرایی بوستان، از جمله اقداماتی است که در این پارک انجام شده است.

خبرنگار: حسین رستمی

637000