کد خبر 249810
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰

دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی 

دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی 

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه ای ضمن محکوم کردن برخوردهای صورت گرفته از سوی پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاهها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی اصیل شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ در متن این بیانیه آمده است:

"بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا،در محکومیت صهیونیسم ، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است.

دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد.

شکل گیری، تثبیت و استمرار  این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم فاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی  آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می دهد.گستردگی، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی سابقه در آمریکا محسوب می شود. جنبشی که با سرعتی مثال زدنی در حال تعمیم به دیگر حوزه های جغرافیایی و آموزشی غرب است. 

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه ها که علی رغم خفقان ناشی از سلطه لابی های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم نوعان خود در غزه آمده اند، جنایت و برخوردهای صورت گرفته علیه آنها را قویا محکوم می کند. همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاه ها، مراکز علمی و فرهنگی جهان، فارغ از هر نژاد و مذهبی،از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است.

بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری،حداقلی ترین مسئولیت انسانهای آزاده و خیراندیش دنیا  در قبال این جوانان غیور خواهد بود.

به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه ، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود. انشاالله.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha