خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نماز جمعه:

۱۰ هزار کارگاه نیمه فعال را در راستای امنیت شغلی فعال کردیم / کاهش بیکاری به ۸.۱ درصد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۵۰۷

وزیر کار در نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت هفته کارگر حضور یافته و سخنران پیش از خطبه و نماز این مراسم شد.

به گزارش ایلنا، سیدصولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) به مناسبت هفته کارگر و در سخنرانی پیش از نماز جمعه تهران با تبریک آغاز هفته کارگر و نیز روز بزرگداشت مقام معلم، اظهار داشت: توجه اسلام به کار و کارگر ویژه است و این قشر را عامل نشاط و آبادانی جامعه می‌داند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، وعده صادق بر علیه این رژیم را سبب بازتعریف معادلات جهان عنوان کرد.

 

مرتضوی گفت: دنیا به این نتیجه رسید که ابهت پوشالی استکبار جهانی و تکبر رژیم صهیونیستی و گنبد آهنین آنان شکسته شد.

 

وی با تأکید بر اینکه ما کارگر را محور تولید می‌دانیم، گفت: نبی مکرم اسلام (ص) بر دست کارگر بوسه می‌زند و این تبدیل به یک فرهنگ برای نکوداشت جایگاه کارگر می‌شود.

 

وزیر کار بیان کرد: نزدیک به یک دهه است که مقام معظم رهبری اقتصاد و تولید را محور قرار می‌دهند و امسال نیز بر جهش تولید با محوریت و همراهی مردم تأکید دارند.

 

مرتضوی با بیان اینکه کارگران ایران اسلامی و خدمتگزاران دولت در جهت تحقق شعار سال پیشگام هستند، گفت: سال گذشته یکی از مهمترین محورهای اجرایی دولت اشتغال بود و دولت وعده یک میلیون فرصت شغلی را محقق کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه این آمار با دقیق ترین شیوه‌ها ارزیابی می‌شود، افزود: با اعلام مرکز آمار نرخ بیکاری به ۸/۱ درصد رسیده است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دغدغه مقام معظم رهبری امنیت شغلی است و در این راستا دولت نزدیک به ۱۰ هزار کارگاه نیمه فعال را به ظرفیت‌ اسمی رساند.

 

مرتضوی اظهار داشت: در حوزه حمایت اجتماعی نیز سه طرح کالابرگ الکترونیکی، طرح امنیت غذایی کودکان و حمایت از مادران باردار و دارای کودک شیرخوار اجرایی شده است.

 

وی با تشریح هدف‌گذاری های دولت مردمی برای تحقق عدالت اجتماعی گفت: در نهادهای حمایتی نیز مستمری ها افزایش یافته است و امید داریم سال جاری نیز در جهت این اهداف عالیه نظام اسلامی گام برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز