//
کدخبر: ۴۵۶۰۲۰ //

یارانه‌‌های پرداختی دولت کم می شود؟

ثابت ماندن رقم یارانه‌ها از اردیبهشت ماه سال 1401 تا کنون سبب شده است قدرت خرید این یارانه‌ها در اثر رشد شدید تورم از بین برود .

یارانه‌‌های پرداختی دولت کم می شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دولت در اردیبهشت 1401 با استناد به اینکه یارانه ارزی، یعنی تخصیص ارز 4200 تومانی به هدف اصابت نمی‌کند، نسبت به حذف ارز 4200 تومانی اقدام و برای جبران هزینه یارانه سیصد هزار تومانی و چهارصد هزار تومانی را به خانوارهای تحت پوشش یارانه پرداخت کرد. یارانه دهک‌ها اول تا سوم چهارصد هزار تومان و یارانه دهک‌های دیگر سیصد هزار تومان برای هر نفر تعیین شد.

 بررسی‌ها نشان می‌هد در اردیبهشت ماه سال 1401 قیمت هر دلار چیزی در حدو 27 هزار تومان بود. به این ترتیب یارانه پرداختی چیزی در حدود یازده دلار به هر نفر بود. یارانه دهک‌های اول تا سوم درآمدی نیز به حدود 15 دلار می‌رسید. این در حالی است که در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت دلار به بیشتر از 62 هزار تومان رقم این یارانه در قیاس با قیمت دلار به شدت آب رفته است.

 یارانه سیصد هزار تومانی در شرایط فعلی، با احتساب دلار 62 هزار تومانی در بازار به چهار دلار و هشتاد سنت می‌رسد و یارانه دهک‌های کم درآمد نیز بر مبنای دلار در حال حاضر شش دلار و چهل سنت است.

 این ارقام نشان می‌دهد موج تورمی حاضر قدرت یارانه‌ها را به شدت تضعیف کرده است به طوری که بر مبنای دلار یارانه هر نفر در دو سال یک سوم شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۰۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان