چند ساعت تا رونمایی آیپدهای جدید؛ مراسم Let Loose را با زومیت دنبال کنید

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
آیپد پس از یک سال غیبت، قرار است بازگشتی قدرتمند به بازار داشته باشد. آیپدهای ۲۰۲۴ در مراسم Let Loose رونمایی خواهند شد.
تبلیغات

چند ماهی است که شایعات مختلفی درباره‌ی آیپدهای اپل، مجیک کیبورد و اپل پنسل جدید به گوش می‌رسند؛ شایعاتی که احتمالاً در رویداد جدید اپل، به لباس واقعیت مزین خواهند شد.

بر اساس اطلاعیه‌ی رسمی اپل، این شرکت در تاریخ ۷ می ۲۰۲۴ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران، مراسم جدیدی با شعار Let Loose برگزار می‌کند. در آن رویداد قرار است شاهد رونمایی از آیپدهای جدید سری پرو و ایر باشیم.

پوستر مراسم رونمایی آیپد ۲۰۲۴ اپل
Apple

آیپد پروهای جدید اپل احتمالاً با نمایشگر OLED معرفی می‌شوند و آیپد ایر برای اولین‌بار در دو سایز صفحه‌نمایش رونمایی خواهند شد.

در کنار آیپد، اپل پنسل ۲۰۲۴ و مجیک کیبورد ۲۰۲۴ دو محصول دیگر رویداد بهاره‌ی ۲۰۲۴ اپل خواهند بود.

آیپد پرو ۲۰۲۴؛ استقبال اپل از نمایشگر اولد

مدل‌های مختلف آیپد پرو اپل امکانات قابل‌ توجهی دارند؛ اما استفاده از نمایشگر LCD (با نور پس‌زمینه‌ی مینی LED) چندان برازنده‌ی تبلتی پرچمدار نیست.

آیپد پروهای ۲۰۲۴ احتمالا با پردازنده‌ی M4 و هوش مصنوعی عرضه می‌شوند

برخی شایعات به تغییر نمایشگرهای آیپد پرو به OLED اشاره دارند؛ تغییری که ممکن است در رویداد Let Loose به عنوان یک ویژگی اساسی برای هر دو مدل ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی تبلت اپل معرفی شود.

دو تبلت سری آیپد پرو ۲۰۲۴ احتمالاً با پردازنده‌ی M4 و تغییرات اساسی در محل قرارگیری دوربین سلفی عرضه خواهند شد.

آیپد پروهای ۲۰۲۴ قابلیت‌های متنوعی را بر پایه‌ی هوش مصنوعی ارائه می‌دهند که از موتور عصبی (Neural Engine) بهبودیافته در پردازنده‌ی M4 نشئت خواهند گرفت؛ اپل این قابلیت‌ها را تا پیش از رونمایی iPadOS 18 در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ۲۰۲۴ در خرداد به طور رسمی معرفی نخواهد کرد.

رابط کاربری آیپد پرو ۲۰۲۲
زومیت

دوربین فعلی در آیپد ایر و پرو در بخش بالایی نمایشگر قرار دارد. این طراحی، مشکلاتی را برای کاربران در زمانی که تبلت در حالت افقی قرار می‌گیرد، ایجاد می‌کند و تماس ویدئویی در این حالت، چندان جالب پیش نمی‌رود.

نمایشگر اولد، تجربه‌ی بصری آیپد پرو را به‌شدت ارتقاء می‌دهد

محل قرارگیری دوربین سلفی در آیپد پرو ۱۱ اینچ ۲۰۲۲ و آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ ۲۰۲۲، با سیستم شارژ مغناطیسی قلم‌های اپل هماهنگی ندارد و اپل چاره‌ای به‌جز جابه‌جایی این دوربین در آیپد پرو و ایر نخواهد داشت.

طراحی فعلی آیپد پرو، اولین‌های زیادی را به کاربران هدیه داد؛ قابلیت‌هایی مانند اتصال مغناطیسی قلم اپل به کنار بدنه‌ی آیپد برای شارژ یا اضافه‌شدن Face ID که البته، درحال‌حاضر صرفاً مهمان آیپد پرو است نه مدل‌های دیگر تبلت اپل.

طراحی فعلی ظاهر دل‌نشینی دارد، اما قدیمی شده است و در نهایت باید تغییرات اساسی تجربه کند؛ تغییراتی که می‌توانند با نمایشگر OLED شروع و به قابلیت‌هایی ختم شوند که تجربه‌ی کار با آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ ۲۰۲۴ و آیپد پرو ۱۱ اینچ ۲۰۲۴ را بهتر خواهد کرد.

آیپد ایر ۲۰۲۴؛ قوی‌تر و متنوع‌تر از همیشه

آیپد ایر ۲۰۲۰ به‌رسم نسل‌های قبل تنها در نسخه‌ی ۱۱ اینچی عرضه شد؛ رسمی که اپل احتمالاً برای آیپد ایر جدید زیر پا می‌گذارد و این تبلت را مانند سری پرو، در دو مدل آیپد ایر ۱۱ اینچ ۲۰۲۴ و آیپد ایر ۱۲٫۹ اینچ ۲۰۲۴ روانه بازار می‌کند.

بازی با Apple iPad Pro 2022 / تبلت آیپد پرو اپل نسخه 2022
زومیت

دو تبلت سری آیپد ایر ۲۰۲۴ احتمالاً مجهز به پردازنده‌ی M2 هستند و مانند دو مدل سری پرو، تغییرات مربوط‌به دوربین سلفی را تجربه خواهند کرد.

مجیک کیبورد جدید با طراحی جذاب‌تر

اپل احتمالاً در رویداد Let Loose از مجیک کیبورد جدید با ابعاد بزرگ‌تر و بدنه‌ی مقاوم‌تر رونمایی می‌کند. بخش زیرین مدل جدید مجیک کیبورد اپل احتمالاً از آلومینیوم ساخته می‌شود؛ اما کماکان مجهز به یک درگاه USB-C خواهد بود. این وسیله‌ی جانبی جدید می‌تواند آیپد پرو را به لپ‌تاپی جمع‌وجور تبدیل کند.

اپل پنسل با قابلیت‌های جدید

پوستر رسمی رویداد بهاره‌ی اپل به طور خاص به Apple Pencil اشاره دارد. اپل از سال ۲۰۱۸ تا به امروز، آیپد پرو و اپل پنسل را بدون هیچ تغییر خاصی در طراحی روانه‌ی بازار کرده است؛ به همین دلیل، چندان بی‌راه نیست که انتظار داشته باشیم اپل پنسل نیز دست‌خوش تغییراتی شود.

اپلیکیشن طراحی Apple iPad Pro 2022 / تبلت آیپد پرو اپل نسخه 2022
زومیت

برخی شایعات می‌گویند که قلم جدید اپل با سری مغناطیسی قابل‌تعویض عرضه می‌شود. این قابلیت احتمالاً برای انجام کارهای مختلف توسط اپل پنسل ایجاد شده است. در کنار این ویژگی، احتمالاً اپل پنسل ۲۰۲۴ از بازخورد لمسی پشتیبانی و یک اثر شبیه به لرزش را در حین کار به دست شخص منتقل می‌کند.

قدم‌های بزرگ اپل به نفع کاربران

اپل در حال کار روی نسخه‌ی ارزان‌تری از آیپد نسل دهم است؛ تبلتی با قیمت ۳۲۹ دلار به دست مشتریان می‌رسد. علاوه بر این محصول، آیپد مینی ۲۰۲۱ با همان ظاهر، اما با پردازنده‌ای سریع‌تر روانه‌ی بازار خواهد شد.

مدل‌های ارزان‌قیمت و اصلاح‌شده‌ی ایرپاد اپل در کنار انواع لپ‌ تاپ اپل با پردازنده‌ی M4 محصولات دیگر این غول فناوری آمریکایی هستند که همچون دو آیپد جدید نسل دهم و مینی، در رویداد ۷ می (۱۸ اردیبهشت) رونمایی نمی‌شوند؛ اما انتظار داریم که تا پیش از پایان سال ۲۰۲۴، از راه برسند.

رویداد بهاره‌ی جدید اپل در حالی برگزار می‌شود که حدود یک ماه به برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ۲۰۲۴ (WWDC 2024) در تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) باقی مانده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات