پایان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر مغان با معرفی برترین آلاچیق‌ها/ استقبال گسترده علاقمندان مردمی از جشنواره کوچ عشایر

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان پس از ۲ روز و با معرفی عشایر برتر در بخش‌های مختلف به پایان رسید.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، عصر امروز ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان با معرفی نفرات و عشایر برتر در بخش‌های رقابتی در شهر جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار به پایان رسید. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: دومین روز از جشنواره کوچ عشایر شاهسون مغان با استقبال گسترده و چند ده‌هزار نفری علاقمندان به زندگی عشایری همراه بود.

حسن محمدی ادیب افزود: در این جشنواره علاوه بر فعالیت نمایشگاهی بیش از ۷۵ آلاچیق عشایری و غرفه صنایع‌دستی، آیین‌ها و مسابقات مختلفی نیز برگزار شد که در نهایت با معرفی نفرات و عشایر برتر در بخش‌های رقابتی این دوره از جشنواره به پایان رسید.

او تاکید کرد: مسابقه بهترین آلاچیق عشایری، قوچ برتر، لباس سنتی، شو اسب و بازی‌های بومی و محلی و اجرای برخی از آیین‌های سنتی عشایری مانند کوچ نمادین و عروسی عشایری در کنار برنامه‌های اجرای موسیقی و رقص سنتی قوم‌های مختلف از جمله برنامه‌های اجرا شده در این جشنواره بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل ادامه داد: در این جشنواره با وجود سختی‌های فراوان تلاش کردیم تا با پاسداشت جایگاه عشایر غیور استان و کشورمان با هدف زنده نگه‌داشتن آیین‌های زندگی عشایری میزبان نمایندگان این قشر از سراسر کشور و میهمانانی از کشورهای خارجی باشیم.

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان یازدهمین دوره این جشنواره بود که ۹ دوره آن به صورت ملی برگزار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020700334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha