طرح استارتاپ DoubleYou برای محافظت از دستگاه‌های iOS

دو تن از کارکنان سابق اپل استارتاپ جدیدی به نام DoubleYou راه‌اندازی کرده‌اند که هدف آن کمک به توسعه‌دهندگان محصولات امنیت سایبری برای محافظت از دستگاه‌های iOS است.

به‌گزارش تک‌ناک، پاتریک واردل و میخائیل سوسونکین، دو متخصص امنیت سایبری که پیش‌تر به‌عنوان محقق در اپل فعالیت می‌کردند، استارتاپی جدید به نام DoubleYou را راه‌اندازی کرده‌اند. این استارتاپ به‌دنبال کمک به توسعه‌دهندگان محصولات امنیت سایبری برای حفاظت از دستگاه‌های iOS و مک است.

به‌نقل از 9to5mac، واردل پیش از تبدیل‌شدن به محقق مستقل امنیت سایبری متخصص در macOS، بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ در آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) فعالیت می‌کرد. سوسونکین نیز بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ عضو تیم امنیت اپل بود.

این دو نفر در مصاحبه‌ای با تک‌کرانچ اعلام کردند که ایده‌ تأسیس DoubleYou زمانی به ذهنشان رسید که متوجه شدند تعداد کمی از محصولات امنیتی روی macOS و iOS وجود دارد. این در حالی است که این پلتفرم‌ها به‌طور مرتب هدف هکرهای مخرب قرار می‌گیرند.

تیم DoubleYou می‌خواهد از تکنیک‌های متداول هکرها برای حمله به سیستم‌های اپل استفاده و آن‌ها را به ابزارهای دفاعی تبدیل کند. این محققان در حال توسعه‌ روشی برای تحلیل تمام فرایندهای macOS برای شناسایی و مسدود‌کردن هر‌گونه کد نامطمئن و نیز کنترل و مسدودسازی ناهنجاری‌ها در ترافیک DNS هستند.

بنیان‌گذاران این استارتاپ قصد دارند ابزارهایی برای نظارت و مسدودسازی نرم‌افزارهایی مانند استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال (ماینرها) و باج‌افزار نیز توسعه دهند. سوسونکین می‌گوید:

برای کارآمدی این روش به استفاده از تکنولوژی جدید نیازی نداریم. در‌واقع، تنها کاری که لازم است انجام دهیم، استفاده‌ بجا از ابزارهای موجود است.

با اینکه محققان برای آینده‌ استارتاپ خود برنامه‌های توسعه زیادی در نظر گرفته‌اند، فعلاً قصد دارند استقلال آن را حفظ کنند؛ ازاین‌رو، تنها به‌دنبال شکار چند بدافزار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.