مایکروسافت Infra Copilot را معرفی کرد

مایکروسافت Infra Copilot، نوعی فرایند جداگانه از GitHub Copilot را معرفی کرد. این فرایند برای گروه خاصی از برنامه‌نویسان و حوزه‌های تجاری طراحی شده است.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت در ابتدا GitHub Copilot را در ژوئن ۲۰۲۲ راه‌اندازی کرد و چند ماه بعد متعهد شد که ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را تقریباً به تمام خدماتش اضافه کند. به‌تازگی مایکروسافت نوعی فرایند جداگانه از GitHub Copilot را معرفی کرده که برای قشر خاصی از برنامه‌نویسان و حوزه‌های تجاری طراحی شده است. این فرایند Infra Copilot نام دارد.

نئووین می‌نویسد که این ابزار بر‌پایه GitHub Copilot ساخته شده و ابزار هوش مصنوعی مولد جدیدی است که برای کمک به کدگذاری خاص سیستم‌های زیرساخت طراحی شده است. مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:

Infra Copilot از قدرت یادگیری ماشین برای درک هدف پشت دستورها و تولید سریع کد زیرساخت دقیق استفاده می‌کند. این ابزار زمینه وظایف زیرساخت را درک می‌کند و به متخصصان اجازه می‌دهد تا نیازهایشان را به زبان طبیعی بیان و در‌مقابل، پیشنهادهای کد مرتبط را دریافت کنند.

مایکروسافت می‌گوید برنامه‌نویسانی که از Infra Copilot برای تولید کد زیرساخت استفاده می‌کنند، می‌توانند فرایند کدگذاری را ساده‌تر کنند تا روی فعالیت‌های مهم‌تر متمرکز شوند. این ابزار برای ایجاد قطعه کدهای استاندارد نیز طراحی شده است تا در محیط‌های مختلف به‌طور یکسان کار کند.

انتظار می‌رود ابزار جدید Infra Copilot به کاهش زمان توسعه برای این نوع پروژه‌های کدنویسی کمک کند. همچنین، ابزار مذکور می‌تواند برای برنامه‌نویسانی که ممکن است با نیازهای خاص ساخت کد زیرساخت آشنا نباشند، به‌عنوان ابزار آموزشی عمل کند.

در‌حال‌حاضر، Infra Copilot برای برنامه‌نویسانی در‌دسترس است که جدیدترین نسخه Visual Studio Code و مجوز GitHub Copilot (چه به‌صورت آزمایشی رایگان شخصی و چه از‌طریق دسترسی به حساب GitHub شرکتشان) را دارند. آن‌ها می‌توانند برای شروع کار افزونه Copilot را نصب کنند و ا‌زطریق Visual Studio Code وارد شوند و افزونه PowerShell را نصب کنند.

ناگفته نماند که مایکروسافت اخیراً GitHub Copilot Enterprise را معرفی کرده است که از داده‌های مخزن کد و پایگاه دانش شرکت برای تولید کد و پاسخ به پرسش‌ها استفاده می‌کند. قیمت این سرویس ۳۹ دلار در ماه برای هر کاربر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.