۲۷اردیبهشت؛ زمان رونمایی احتمالی گوشی پیکسل 8A

پیکسل 8A

گوگل گوشی پیکسل 8A، نسخه‌ مقرون‌به‌صرفه‌ سری موفق پیکسل 8 را با انبوهی از قابلیت‌های هوش مصنوعی و نسل سوم تراشه تنسور ۱۶ می (۲۷ اردیبهشت) معرفی خواهد کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، در چند ماه گذشته، شاهد افشاگری‌های فراوانی درباره پیکسل 8A بوده‌ایم. حالا وب‌سایت اندروید هدلاینز که به اسناد بازاریابی پیکسل 8A دست پیدا کرده، تقریباً تمام جزئیات اصلی این گوشی را فاش کرده است.

همان‌طور‌که در تصویر نشان داده شده است، پیکسل 8A از قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی دوربین نظیر بهترین برداشت (Best Take) و پاک‌کننده‌ جادویی صدا (Audio Magic Eraser) و حالت عکاسی شب (Night Sight) بهره خواهد برد.

اگر با گوشی‌های پیکسل آشنایی داشته باشید، این موضوع نباید چندان تعجب‌آور باشد. شهرت فراوان قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی گوگل کاملاً بجا است و خوشبختانه این شرکت قصد دارد تا آن‌ها را در‌اختیار کاربران گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر نیز قرار دهد.

علاوه‌براین، بر‌اساس اسناد فاش‌شده پیکسل 8a از دیگر قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی مانند دستیار تماس (Call Assist) و خلاصه ایمیل و جست‌وجوی درون‌برنامه‌ای (Circle to Search) برخوردار خواهد بود.


پیکسل 8A از نسل سوم تراشه تنسور و سرویس وی‌پی‌ان Google One بهره خواهد برد. علاوه‌براین، این گوشی گواهی IP67 را خواهد داشت و این یعنی در‌برابر گرد‌و‌غبار و آب مقاوم است.

نکته مهم دیگر اینکه گوگل وعده‌ داده است تا هفت سال به‌روزرسانی امنیتی را برای آن منتشر کند. بر‌اساس یکی از تصاویر رندر‌شده‌ صفحه‌ اصلی گوشی، تاریخ عرضه‌ پیکسل 8A در ۱۶ می (۲۷ اردیبهشت)، یعنی دو روز پس از کنفرانس گوگل I/O 2024، در نظر گرفته شده است.

در پایان، باید بگوییم که پیکسل 8A در چهار رنگ مشکی، آبی تیره، سبز نعنایی و سفید صدفی و در پیکربندی‌های گوناگون و با قیمت پایه ۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.