اولین تصویر سونی اکسپریا Ace IV فاش شد - تکفارس 
اولین تصویر سونی اکسپریا Ace IV فاش شد - تکفارس 
اولین تصویر سونی اکسپریا Ace IV فاش شد - تکفارس 

اولین تصویر سونی اکسپریا Ace IV فاش شد

افشین نوری
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 18:40
اکسپریا Ace IV

سونی ظاهرا خود را برای معرفی گوشی اکسپریا Ace IV آماده می‌کند و حالا اولین تصویر این گوشی فاش شده است.

مدل قبلی این گوشی با نام اکسپریا Ace 3 در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و از آن زمان تاکنون شایعات زیادی درباره اکسپریا Ace IV وجود داشته است.

سونی گوشی‌های هوشمند خود را به‌طور عمده در سه سری اکسپریا ۱، اکسپریا ۵ و اکسپریا ۱۰ ارائه می‌کند، اما به نظر می‌رسد گوشی اکسپریا Ace IV نیز به این جمع ملحق خواهد شد.

اکسپریا Ace IV

همانطور که در تصویر می‌بیند این گوشی فقط یک دوربین در پنل پشتی خود دارد که از این نظر تفاوتی با مدل قبلی ندارد. همچنین به نظر می‌رسد نسبت تصویر نمایشگر آن ۲۱:۹ است.

در سال ۲۰۲۲ یک لیست گیک‌بنچ به گوشی اکسپریا Ace IV با تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۱ اشاره داشت. ما هنوز اطلاعات زیادی از این گوشی در اختیار نداریم، اما ممکن است مشخصات آن شبیه به Ace 3 باشد.

گوشی Ace 3 مجهز به نمایشگر HD+ با محافظ گوریلا گلس ویکتوس و یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی است. این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ در کنار ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند و دارای باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است.

سونی همچنین خود را برای معرفی گوشی پرچمدار اکسپریا ۱ VI آماده می‌کند که شایعات قبلی به سه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برای آن اشاره داشتند. اما اطلاعات جدیدی درباره آن فاش شده که کمی ناامیده کننده است.

بر اساس این اطلاعات، سونی اکسپریا ۱ VI مجهز به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک دوربین‌ فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود که در واقع همان دوربین‌های اکسپریا ۱ V است که سال گذشته معرفی شد.

ظاهرا سونی تصمیم دارد که به جای ارتقای سخت‌افزار دوربین این گوشی روی بهبود بهبود نرم‌افزار دوربین آن از طریق هوش مصنوعی تمرکز کند. سونی همچنین می‌خواهد کلا از نسبت تصویر ۲۱:۹ فاصله بگیرد و از یک بدنه کوتاه‌تر و عریض‌تر برای اکسپریا ۱ VI استفاده کند.

گفتنی است اکسپریا ۱ V سال گذشته از نمایشگر اولد ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۴K و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و نسبت ابعاد نمایشگر آن ۲۱:۹ بود. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز و محافظ گوریلا گلس ویکتوس اشاره کرد. به‌ادعای سونی، این روشن‌ترین نمایشگر ۴K موجود در بازار بوده که میزان روشنایی آن ۵۰ درصد از نمایشگر گوشی‌های نسل قبلی این شرکت بیشتر است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید