خبر اولسیاسی

وزیر خارجه اردن:
اگر خروج از توافق با اسرائیل به نفع فلسطینیان بود، در انجام آن تردید نمی‌کردیم

وزیر خارجه اردن گفت که اگر لغو توافق صلح با رژیم صهیونیستی کمکی به مسئله فلسطین می‌کرد، اردن در لغو این توافق تردید نمی‌کرد.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن، گفت که اگر لغو توافق صلح با رژیم صهیونیستی کمکی به مسئله فلسطین می‌کرد، اردن در لغو این توافق تردید نمی‌کرد.

به گزارش «آناتولی»، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در نشستی در امان گفت که امضای توافق صلح میان اردن و اسرائیل «در چارچوب جمعی عربی» و با هدف «تحقق صلح فراگیر و عادلانه» انجام شده است و افزود که امضای این توافق بعد از آن بود که فلسطینیان توافق اوسلو را امضا کردند.

وی افزود که از آن تاریخ، اردن از این توافق برای خدمت به ملت فلسطین و تضمین منافع خود استفاده می‌کند و با اشاره به اظهارات درباره ضرورت لغو این توافق پرسید: «چه کسی از لغو توافق استفاده می‌کند و این اقدام به کار چه کسی می‌آید؟».

وزیر خارجه اردن افزود که این توافق موجب شد که اردن زمین‌های اشغالی خود را پس بگیرد و مرزهایش مشخص شود و نقش ویژه در اداره اماکن مقدس اسلامی و مسیحی بر عهده بگیرد و اگر این نقش نبود اسرائیل سلطه خود را بر این اماکن تحکیم می‌کرد.

الصفدی تأکید کرد: اگر به این نتیجه برسیم که لغو توافق صلح به ملت فلسطین خدمت می‌کند یا اردن را حفظ می‌کند یا به اردن در عمل به مسئولیتش کمک می‌کند، در این باره تردید نخواهیم کرد.

اردن و رژیم صهیونیستی در اکتبر 1994 توافق برقراری روابط و افتتاح سفارت امضا کردند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا