• یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403020906249
  • خبرنگار : 71516

نشست رهبران گروه‌های فلسطینی درباره تحولات میدانی و سیاسی

نشست رهبران گروه‌های فلسطینی درباره تحولات میدانی و سیاسی

رهبران جنبش‌های حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، نشست مهمی را درباره تحولات میدانی و سیاسی مسئله فلسطین و جنگ غزه برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: این نشست با حضور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، جمیل مزهر، معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، محمد الهندی، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و تعداد دیگری از رهبران این گروه‌ها برگزار شد.

در بیانیه حماس آمده است: حاضران در این نشست پایداری اسطوره‌ای و اراده محکم ملت فلسطین را ستودند؛ ملتی که به جهان ثابت کرد به‌رغم جنگ نسل‌کشی که دشمن جنایتکار علیه آن به راه انداخته است، هرگز در هم نمی‌شکند و شکست نمی‌خورد.

طبق گزارش سما، رهبران گروه‌های فلسطینی درباره تلاش‌های صورت گرفته برای توقف جنگ، عقب‌نشینی فوری و کامل اشغالگران از غزه، آزادی اسرای قهرمان، راه‌های ممکن برای کاهش رنج و مشکلات ملت فلسطین و تقویت پایداری جبهه داخلی در مقابل زورگویی و نژادپرستی اشغالگران صحبت کردند.

این رهبران بر لزوم تقویت کار ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن طرح‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف ملت فلسطین و آرمان‌های آن درباره آزادی، استقلال و بازگشت تاکید کردند.

رهبران گروه‌های فلسطینی در این نشست عملکرد جسورانه و قهرمانانه تمام گردان‌های مقاومت و وحدت میدانی آنها از جمله گردان‌های القسام، سرایا القدس، گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی و سایر گردان‌های مقاومت را که درسی فراموش نشدنی به دشمن دادند و الگوی جدیدی را در اداره نزاع به جهان ارائه کردند، ستودند.

حاضران در این نشست از ملت پایدار فلسطین در غزه، قدس، کرانه باختری، اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و سایر فلسطینی‌ها قدردانی کردند.

آنها همچنین درباره اوضاع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی صحبت و بر خواسته ملت فلسطین برای رسیدن به یک معامله جدی برای تبادل اسرا تاکید کردند. اعضای مقاومت همچنین نقش اعراب حامی ملت فلسطین و آزادگان در شهرها و پایتخت‌های جهان و دانشگاه‌هایی را ستودند که برای حمایت از ملت فلسطین و عدالت مسئله فلسطین و دفاع از بشریت در برابر نسل‌کشی استعمار جهانی به پا خاستند.

رهبران گروه‌های فلسطینی از جبهه‌های مقاومت در لبنان، یمن، سوریه، عراق و ایران که با تجاوز علیه ملت فلسطین مخالف هستند، قدردانی کرده و بر ادامه و گسترش مذاکره با بقیه گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج تاکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha