• یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403020906263
  • خبرنگار : 71612

سفر وزیر خارجه فرانسه به لبنان با هدف جلوگیری از گسترش جنگ

سفر وزیر خارجه فرانسه به لبنان با هدف جلوگیری از گسترش جنگ

وزیر امور خارجه فرانسه شنبه‌شب با هواپیمای شخصی وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد تا برای دومین بار در دوره وزارتش به لبنان سفر کرده باشد. وی هدف خود را جلوگیری از جنگ بیشتر در منطقه اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، «اروه ماگرو» سفیر فرانسه در بیروت از استفان سژورنه، وزیرخارجه فرانسه و هیئت همراه استقبال کرد.

به نقل از ایسی بیروت، قرار است سژورنه با نبیه بری، رئیس مجلس، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مستعفی، عبدالله بو حبیب، همتای لبنانی خود و ژنرال جوزف عون، فرمانده کل ارتش لبنان دیدار کند.

در فوریه ۲۰۲۴، وزیر خارجه فرانسه اولین سفر خود را به لبنان انجام داد. وی آن زمان در پایان سفر خود به سرزمین‌های اشغالی وارد بیروت شد و در آنجا درباره تحولات جنگ غزه و جنوب لبنان گفتگو کرد.

سژورنه در جریان سفر جدیدش به لبنان گفته پیشنهادهایی را به رهبران لبنان ارائه خواهد کرد تا از تنش بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی بکاهد و از جنگ جلوگیری کند.

وی پس از بازدید از نیروی موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) عنوان کرد: امروز، اگر به وضعیت نگاه کنیم، اگر جنگی در غزه رخ نمی‌داد، شاید با توجه‌ به وضعیت حملات و تأثیرات این منطقه، در مورد جنگ در جنوب لبنان صحبت می‌کردیم.

سژورنه می‌افزاید: من پیام‌هایی را منتقل می‌کنم و اینجا در بیروت پیشنهادهایی را به مقامات سیاسی ارائه می‌دهم تا این منطقه با ثبات باشد و از جنگ اجتناب شود و همه مسئولیت‌های خود را بپذیرند.

حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در ماه اکتبر، تبادل آتش در مرز داشته‌اند.

وزیر خارجه فرانسه در آغاز سال پیشنهادی از طرف فرانسه ارائه کرد مبنی بر خروج واحدهای نخبه حزب‌الله تا فاصله ۱۰ کیلومتری مرز سرزمین‌های اشغالی و پایان‌دادن به حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان.

حزب‌الله اعلام کرد تا زمانی که آتش‌بس در غزه برقرار نشود، درباره هیچ موضوع مشخصی مذاکره نخواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha