اقتصادیسیاسی

آغاز به کار کنفرانس بین المللی آب بغداد

چهارمین کنفرانس بین‌المللی آب بغداد در پایتخت عراق با حضور دبیرکل اتحادیه عرب آغاز به کار کرد.

میدل ایست نیوز: چهارمین کنفرانس بین‌المللی آب بغداد امروز یکشنبه در پایتخت عراق آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، عون ذیاب، وزیر منابع آبی عراق گفت که هدف از این کنفرانس این است که دروازه‌ای برای همکاری مشترک در حوزه آب باشد.

وی با اشاره به تمرکز بر تداوم آب و توزیع آن به صورت عادلانه، گفت که محدودیت منابع آبی، چالشی برای عراق است.

عون ذیاب با بیان اینکه عراق از کشورهایی است که بیشترین تاثیر را از تغییرات اقلیمی پذیرفته است، گفت که عراق به پشتیبانی بین‌المللی برای حمایت از موضعش برای مقابله با چالش‌ها نیاز دارد.

از طرفی دیگر محمد تمیم، وزیر برنامه‌ریزی عراق گفت که برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی آب در بغداد، فرصت بزرگی برای حل چالش‌ها است.

وی با اشاره به اینکه عراق به مدیریت درست منابع آب براساس قانون بین‌المللی نیاز دارد، گفت که تلاش‌های فوق العاده‌ای برای حل پرونده آب و هماهنگی مشترک با کشورهای بالادست صورت گرفته است.

تمیم افزود که منابع آبی عراق به طور واضحی کاهش یافته و منجر به گسترش بیابان‌زایی شده است.

وزیر برنامه‌ریزی عراق با تاکید بر هدر رفت بسیار آب از سوی شهروندان، گفت که کشورهای بالادست باید نیاز فعلی آب کشورهای پایین دست را براساس قانون بین‌المللی در نظر بگیرند.

احمد ابو الغیط، دبیرکل اتحادیه عرب که در بغداد حضور دارد نیز در این کنفرانس از دولت عراق بابت اهتمامش برای برگزاری کنفرانس آب تقدیر کرد.

وی ضمن اعلام حمایت اتحادیه عرب از کنفرانس آب بغداد، گفت که اطمینان داریم کنفرانس بغداد به راه حل‌هایی برای حل پرونده آب دست می‌یابد.

ابو الغیط از کشورهای همجوار عراق خواست، سهمابه این کشور را افزایش دهند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا