اقتصادیسیاسی

مجمع جهانی اقتصاد در ریاض آغاز به کار کرد

مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با حضور شماری از رؤسا، سران و وزرای کشورهای مختلف آغاز به کار کرد.

میدل ایست نیوز: مجمع جهانی اقتصاد امروز یکشنبه در ریاض با حضور شماری از رؤسا، سران و وزرای کشورهای مختلف با حمایت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان آغاز به کار کرد.

به گزارش الخلیج آنلاین، این مجمع که به مدت دو روز به فعالیت خود ادامه می‌دهد، تحت شعار «همکاری بین‌المللی، رشد و انرژی برای توسعه» برپا شده است.

محمد عبدالله الجدعان، وزیر دارایی عربستان در نشست افتتاح این مجمع گفت که خطرات ژئوپلتیک، اولویتی برای اقتصاد جهانی به شمار می‌رود.

وی اشاره کرد که جهان در معرض آسیب‌های بسیاری قرار دارد و کشورها باید طرح‌های خود برای مقابله با این آسیب‌ها را بازنگری کنند.

در این مجمع، بیش از هزار نفر از رؤسای کشورها، مقامات بلندپایه و کارشناسان و صاحب نظران و اندیشمندان از بخش‌های دولتی، خصوصی، سازمان‌ها و دانشگاه‌های سراسر جهان حضور دارند.

در این نشست، مسائل مختلف و تحولات اقتصاد جهانی با هدف ایجاد راه حل‌های مشترک و مقابله با چالش‌های انسانی، زیست محیطی و اقتصادی بررسی خواهد شد.

هدف از این مجمع، تقویت گفت وگو میان صاحب نظران در مسائل مختلف از جمله چالش‌های زیست محیطی، نقش هنر در جامعه، کارآفرینی، هوش مصنوعی، ارز دیجیتال، شهرهای دیجیتال و سلامت روان است.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، برای مشارکت در این نشست امروز (یکشنبه 28 آوریل) وارد ریاض شد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا