اقتصادیسیاسی

السودانی: دولت عراق اقدامات زیادی برای توسعه بخش کشاورزی انجام داده است

نخست وزیر عراق در دیدار مدیر شرکت بین‌المللی Vertical Future، در ریاض اعلام کرد که دولت اقدامات زیادی برای توسعه بخش کشاورزی و ورود روش‌های نوین کشاورزی و آبیاری به عراق انجام داده است.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، در مقر اقامت خود در ریاض پایتخت عربستان و در حاشیه مشارکت در مجمع جهانی اقتصاد، از جیمی باروز مدیر اجرایی شرکت Vertical Future، متخصص در تکنولوژی کشاورزی و کشاورزی عمودی استقبال کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق، السودانی تمایل به همکاری با شرکت بین‌المللی و انتقال تکنولوژی در بخش کشاورزی به عراق که با چالش‌های تغییرات آب و هوایی مواجه است و از کمبود آب رنج می‌برد، را ابراز کرد.

وی در ادامه بیان کرد که کشاورزی در اولویت برنامه دولت است و دولت ضمن حمایت از کشاورزان و بخش خصوصی در کشاورزی که یکی از ستون‌های اقتصاد عراق به شمار می‌آید، اقدامات زیادی برای توسعه بخش کشاورزی و ورود روش‌های نوین کشاورزی و آبیاری به عراق انجام داده است.

از طرفی دیگر باروز آمادگی شرکت خود نسبت به حضور در عراق و همکاری در زمینه حمایت از بخش کشاورزی عراق با تکنولوژی‌های نوین و بهره‌برداری از زمین‌های موجود برای کشاورزی و افزایش تولیدات آن را ابراز کرد.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا