• یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403020906887
  • خبرنگار : 71579

نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند

نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند

تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به انتقاد آمریکا و غرب از تصویب قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی، خواستار طرد سفیر آمریکا در بغداد شدند.

به گزارش ایسنا، تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به دخالت‌های آمریکا و غرب در مساله تصویب قانون جرم‌انگاری  همجنسگرایی در عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از این کشور شدند.

پارلمان عراق با وجود مخالفت‌ها از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، امروز یکشنبه قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را با یک اصلاحیه که در آن مجازات تعیین شده برای این جرائم را از اعدام به ۱۵ سال حبس تغییر می‌دهد، به تصویب رساند.

طبق گزارش العهد، نمایندگان عراقی که تعداد آن‌ها بیش از ۶۱ نفر است در یادداشتی به وزارت خارجه کشورشان خواستار تغییر سفیر آمریکا در بغداد به دلیل دخالت های آشکارش در امور داخلی این کشور شدند.

آن‌ها تاکید کردند: دخالت‌های آمریکا و برخی نهاد ها و سفارت‌های غربی در امور داخلی عراق را نمی‌پذیریم. از دستگاه قضایی عراق می‌خواهیم که قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی که به تازگی تصویب شد را اجرایی کند و تسلیم فشارها نشود.

این نمایندگان عراقی افزودند: تصویب قانون مبارزه با فحشا و همجنسگرایی موضعی شجاعانه از سوی پارلمان است. به محض اینکه این قانون تصویب شد صدای غربی ها در مخالفت با آن بلند شد.برخی سازمان‌های جامعه مدنی در عراق وابسته به آمریکا و غرب هستند و همجنسگرایی را تایید می کنند.

پیش از این «محمد جعفر الصدر» سفیر عراق در لندن در واکنش به اظهارات «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس که از تصویب قانون جرم‌انگاری هم‌جنسگرایی در عراق انتقاد کرده است، در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جناب وزیر شما بهتر است که نگران نسل‌کشی و نقض قوانین انسانی در غزه و خطر واقعی در شیوع چیزی باشید که با ماهیت انسانی و تمام ادیان در تضاد است.

وی نوشت: لطفا نصیحت‌هایتان را برای خودتان نگه دارید؛ ما مردمانی هستیم با هزاران سال تمدن و انسانیت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۰۹ ۲۰:۲۸

احسنت دمشون گرم ماشالله ب این همه اقتدار آفرین کاش بقیه‌ی کشورهای مسلمان و بخصوص کشورهای عرب از مسولین عراقی درس بگیرند

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۰۹ ۲۰:۴۹

حضور آمریکاییان در خاک عراق تنش زا و تروریزم پرور است.

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۰۹ ۲۲:۰۵

احسنت به پارلمان شجاع عراق

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۱۰ ۱۵:۳۷

درود بر شرف اعضای پارلمان عراق که درمقابل انحرافات غرب وحشی شجاعانه به قانون الهی چنگ زدند

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۱۰ ۱۶:۵۲

اقا گفت ک امریکا از عراق رفتنی است... تا جایی ک اخراج سفیر احسنت ب نمایندگان عراقی

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۱۰ ۱۷:۴۲

چه عجب عراق یک جا جلوی آمریکا ایستاد . بابا کشور شماست تازه با تشکیل و تجهیز داعش بهتون کلی هم خسارت زده . جلوش محکم باشید

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۱۰ ۱۷:۵۲

آفرین به پارلمان عراق آمریکا تا زمانیکه در عراق هست فتنه های زیادی پنهان وآشکارداردبایدکاری کنندبساتش راجمع کندازعراق برودتامردم عراق راحت باشند

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۱۱ ۰۹:۲۹

اخراج بهترین کاره