• یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403020906895
  • خبرنگار : 71579

نجباء: آمریکای وقیح در مصوبات پارلمان عراق دخالت نکند

نجباء: آمریکای وقیح در مصوبات پارلمان عراق دخالت نکند

جنبش نجباء عراق ضمن حمایت از قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی در این کشور، دخالت سفیر آمریکا در امور داخلی عراق را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، جنبش نُجباء از نمایندگان پارلمان این کشور  که به مصوبه جرم‌انگاری همجنسگرایی رأی دادند تشکر کرده و نسبت به سیاست مداخله‌جویانه آمریکا در امور داخلی عراق که در تعارض با دین، فرهنگ و منافع ملت است هشدار داد.

پارلمان عراق با وجود مخالفت‌ها از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، امروز یکشنبه قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را با یک اصلاحیه که در آن مجازات تعیین شده برای این جرائم را از اعدام به ۱۵ سال حبس تغییر می‌دهد، به تصویب رساند.

شورای سیاسی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در بیانیه‌ای موضع مداخله‌جویانه سفارت آمریکا در مخالفت با تصویب قانون جرم‌انگاری تن‌فروشی و همجنس‌گرایی از سوی پارلمان عراق را محکوم و اعلام کرد: کار به‌جایی رسیده است که سفیر شرور آمریکا آشکارا و با وقاحت، دولت ما را به مجازات اقتصادی تهدید می‌کند. آمریکا ابتدا باید ادعای حقوق‌بشر و آزادی بیان خود را عملی کند و سرکوب دانشجویانی که به رویکرد استعماری غرب در منطقه و قتل‌عام مظلومان در نوار غزه اعتراض دارند را متوقف کند.

این جنبش تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در حق بی‌گناهان تحت‌محاصره در غزه مرتکب پست‌ترین جنایت‌ها می‌شود و آمریکا که عضو دائم شورای امنیت است، باید به‌جای حمایت از آن رژیم، به تصمیمات جوامع بین‌المللی احترام بگذارد.

در این بیانیه آمده است: جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء از تصمیم پارلمان که مطابق با اراده ملت عراق است، حمایت و از برادرانی که به این طرح رأی دادند، تشکر می‌کند. همچنین برخی سیاستمداران و نمایندگان پارلمان که هنوز به آمریکا حسن‌ظن دارند، باید بدانند که آمریکا با رویکردهای سیاسی خود به‌دنبال فروپاشی جوامع، نابودی خانواده‌ و مقابله با اصول دین اسلام و فرهنگ اصیلی است که جزو امتیازات ملت عراق به‌شمار می‌روند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha