رمزگشایی از تغییرات بدن تنها یک ساعت پس از مرگ

در افرادی که پوست روشن‌تری دارند، پوست احتمالاً رنگ‌پریده‌تر به‌نظر خواهد رسید؛ زیرا پمپاژ خون متوقف می‌شود. مردمک‌ها نیز گشاد می‌شوند.
رمزگشایی از تغییرات بدن تنها یک ساعت پس از مرگ
کد خبر : ۶۴۰۰۱

تصور مردم از اتفاقات پس از مرگ، بیشتر مبتنی‌بر فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی است؛ اما در واقعیت، یک ساعت پس از مرگ برای بدن چه اتفاقی می‌افتد؟

به‌طورکلی، موضوع مرگ خوشایند نیست؛ بااین‌حال، درک بیشتر مردم از مرگ حاصل تماشای آن در فیلم‌ها است. در این رسانه‌ها، خصوصاً در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی که برای مخاطبان خانوادگی ساخته می‌شود، مرگ معمولاً سریع اتفاق می‌افتد و قهرمان به آدم‌های بد داستان شلیک می‌کند و آنها مانند عروسک پارچه‌ای به زمین می‌افتند. 

 در جا‌های دیگر، مثلاً در کمدی‌های سیاهی مانند «آخر هفته در برنی» اجساد تا چند روز به‌شکل اولیه خود می‌مانند و می‌توان آنها را جابه‌جا کرد. حال در واقعیت، بعد از مرگ چه اتفاقاتی در بدن خواهد افتاد؟ با گذشت یک ساعت از مرگ، ماهیچه‌ها کاملاً شُل می‌شوند تا جایی که پوست آویزان می‌شود و برخی از استخوان‌ها مشهودتر می‌شوند. در افرادی که پوست روشن‌تری دارند، پوست احتمالاً رنگ‌پریده‌تر به‌نظر خواهد رسید؛ زیرا پمپاژ خون متوقف می‌شود. مردمک‌ها نیز گشاد می‌شوند. اگر درون بدن مدفوع یا ادراری وجود داشته باشد، خارج می‌شود.

جمود نعشی در نتیجه‌ی توقف عملکرد سیستم تنفسی رخ می‌دهد
بسیاری از مردم می‌دانند بدن پس از مرگ فرایندی معروف به «ریگور مورتیس» یا «جمود نعشی» را می‌گذراند که در آن بدن سفت و بی‌حرکت می‌شود؛ اما ریگور مورتیس اولین فرایندی نیست که در بدن پس از مرگ اتفاق می‌افتد. درواقع، ریگور مورتیس چند ساعت بعد و پس از فرایند‌هایی معروف به «الگور مورتیس» و «لیوور مورتیس» اتفاق می‌افتد که هرکدام ممکن است در عرض یک ساعت پس از مرگ شروع شوند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
روزنو
مجله زندگی
ارسال نظر