آلفابت به کلوپ ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست - تکفارس 
آلفابت به کلوپ ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست - تکفارس 
آلفابت به کلوپ ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست - تکفارس 

آلفابت به کلوپ ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست

فرشاد مکوندی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 20:43
آلفابت کلوپ تریلیون دلاری

با رسیدن ارزش آلفابت، شرکت مادر گوگل، به بیش از ۲ تریلیون دلار، این شرکت به چهارمین شرکت با ارزش جهان و کلوپ تریلیون دلاری‌ها پیوسته است.

آلفابت به دلیل انتشار نتایج درخشان سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴ در روز پنجشنبه، به ارزشی بالاتر از ۲ تریلیون دلار دست یافت. در سال ۲۰۲۱ نیز این شرکت به ارزش بالاتر از ۲ تریلیون دلار دست پیدا کرده بود، اما این اتفاق تنها یک روز دوام داشت و بعد از آن با سقوط سهام این غول فناوری همراه بود. در حال حاضر شرکت آلفابت به چهارمین شرکت با ارزش جهان تبدیل شده است.

مدیرعامل این شرکت در این باره می‌گوید: «نتایج ما در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴ عملکرد قوی موتور جستجو گوگل، یوتیوب و سرویس‌های ابری را منعکس می‌کند. ما با برنامه‌هایی که برای هوش مصنوعی جمنای داریم، به خوبی به جلو حرکت می‌کنیم. رهبری ما در تحقیقات و زیرساخت هوش مصنوعی، و همچنین افزایش استفاده از هوش مصنوعی جمنای، ما را در موقعیت بهتری نسبت به گذشته قرار داده است.»

شرکت آلفابت شاهد جهش ۱۰ درصدی قیمت سهام خود بوده و قیمت آن به بیش از ۱۷۱.۹۵ دلار به ازای هر سهم رسیده است؛ این افزایش قیمت، بزرگترین جهش یک روزه ارزش سهام این شرکت از جولای ۲۰۱۵ تاکنون بوده است. با افزایش قیمت سهام این شرکت، شرکت فناوری مستقر در کالیفرنیا به باشگاه ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوسته است. این باشگاه هم اکنون متشکل از شرکت‌های آلفابت، اپل، مایکروسافت، آرامکو و انویدیا است.

روث پورات از آلفابت می‌گوید: «شرکت آلفابت درآمدی بالغ بر ۸۰.۵ میلیارد دلار داشته است که ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است.» علاوه بر این، هیئت مدیره آلفابت برنامه تقسیم سود نقدی ۰.۲۰ دلاری به ازای هر سهم را تصویب کرده است؛ این تقسیم سود در ۱۷ ژوئن ۲۰۲۴ همراه با طرح بازخرید سهام ۷۰ میلیارد دلاری پرداخت خواهد شد.

در حال حاضر سه شرکت انویدیا با ارزش ۲.۲ تریلیون دلار، اپل با ارزش ۲.۶ تریلیون دلار و مایکروسافت با ارزش ۳.۱ تریلیون دلار بالاتر از شرکت آلفابت قرار گرفته‌اند. شرکت متا با ارزش ۱.۱ تریلیون دلار و شرکت آمازون با ارزش ۱.۸ تریلیون دلار در رتبه‌های پایین‌تری نسبت به شرکت آلفابت قرار دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید