افشای اطلاعات تازه درباره قلم اپل پنسل ۳ - تکفارس 
افشای اطلاعات تازه درباره قلم اپل پنسل ۳ - تکفارس 
افشای اطلاعات تازه درباره قلم اپل پنسل ۳ - تکفارس 

افشای اطلاعات تازه درباره قلم اپل پنسل ۳

افشین نوری
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 21:04
اپل پنسل 3

اپل خود را برای معرفی چندین آیپد جدید در اواخر ماه اردیبهشت آماده می‌کند و حالا اطلاعات تازه‌ای درباره قلم اپل پنسل ۳ فاش شده است.

طبق این اطلاعات، اپل پنسل ۳ از ژست‌های فشاری پشتیبانی خواهد کرد که به کاربران اجازه خواهد داد تا کارهای مختلفی را انجام دهند و ورودی‌های متنوعی مانند اشکال، استیکر و متن را اضافه کنند.

این قلم همچنین از بازخوردهای لرزشی پشتیبانی خواهد کرد. گفته می‌شود آیپد پروهای جدید اپل از نمایشگر‌ OLED و تراشه پیشرفته M4 بهره خواهند برد.

همچنین طبق شایعه جدیدی که اخیرا منتشر شده، اپل در حال کار روی نوک‌های مغناطیسی قابل تعویض است. اگر این خبر درست باشد شاهد یک ارتقا قابل توجه در اپل پنسل فعلی خواهیم بود که فقط یک نوک قابل تعویض دارد.

نوک‌های قابل تعویض به کاربران اجازه می دهند تا اپل پنسل را برای استفاده های مختلف مانند ترسیم، طراحی فنی و نقاشی سفارشی‌سازی کنند. همچنین در صورت خراب شذن یا آسیب دیدن نوک به‌راحتی آن را تغویض کنند.

اپل در سال ۲۰۲۱ پتنتی را برای نوک‌های قابل تعویض ثبت کرده بود، بنابراین شایعه فوث ممکن است درست باشد.

این قلم علاوه بر نوک‌های قابل تعویض، ظاهرا دقت بیشتر و دوام باتری طولانی‌تری نیز خواهد داشت. این دو قابلیت را کاربران مدت‌هاست که درخواست می‌کنند.

همچنین یک گزارش جدید گفته است که اپل ممکن است یک نسخه ارزان قیمت اپل پنسل به قیمت ۵۰ دلار معرفی کند. این قلم ظاهرا با آیفون سازگار خواهد بود و برای شارژ آن نیازی به خرید دانگل نخواهد بود. 

این قلم ظاهرا با اسم رمز Marker در حال توسعه است و احتمالا در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد‌. این قلم با قیمت ۵۰ دلار بسیار ارزان‌تر از اپل پنسل نسل ۱ و ۲ به‌ترتیب با قیمت‌های ۹۹ و ۱۲۹ دلار خواهد بود. البته ارزان بودن این قلم به معنای فقدان برخی قابلیت‌ها روی آن خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید