باقری:

ایران پاسخی قاطع به تجاوز رژیم صهیونیستی داد!

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ایران با اقتدار پاسخی قاطع به تجاوز رژیم صهیونیستی داد، گفت: دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی تمام نشده و ادامه دارد، اما درایت رهبری باعث شد که دشمنان در این زمینه شکست بخورند.

ایران پاسخی قاطع به تجاوز رژیم صهیونیستی داد!
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ رویداد رونمایی از فصلنامه تاریخی-سیاسی ماجرا با حضور علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و همچنین منوچهر متکی، وزیر امور خارجه پیشین در خانه اندیشه‌ورزان برگزار شد.

باقری طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اینکه ما به عزتی رسیده‌ایم که باعث شد در زمان هماورد با رژیم صهیونیستی، ۲۳ قدرت جهانی صف‌آرایی کنند، گفت: وقتی دشمن در ۱۳ فروردین دچار اشتباه محاسباتی شد و کنسول‌گری ایران را در دمشق هدف قرار داد، اتفاق نظر درباره پاسخگویی، چه در میان مردم و چه در میان مسئولان وجود داشت. 

وی با تاکید بر اینکه ایران با اقتدار پاسخی قاطع به تجاوز رژیم صهیونیستی داد، اظهار کرد: اقدامی که ایران انجام داد با چنان درایتی انجام شد که دشمنان نتوانستند جبهه‌ای مخالف ایران در عرصه بین‌المللی تشکیل دهند.

باقری، اضافه کرد: دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی تمام نشده و ادامه دارد، اما درایت رهبری باعث شد که دشمنان در این زمینه شکست بخورند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی و حامیانش علیه ایران در صحنه بین‌المللی، تصریح کرد: دشمنان ایران با وجود تلاش‌های بسیار حتی نتوانستند به پیروزی در شورای امنیت، در جهت صدور بیانیه‌ای ضد ایران دست پیدا کنند.

باقری با بیان اینکه این‌ها به دلیل درایت رهبر فرزانه انقلاب بوده است، گفت: حتی مقام‌های خارجی در رایزنی‌های خود با مقام‌های ایرانی به درایت رهبری اذعان کرده‌اند.

در ادامه این مراسم منوچهر متکی، وزیر امور خارجه پیشین با اشاره به موفقیت ایران در زمینه سیاست خارجی، گفت: دیپلماسی مناسب نیازمند سه عنصر است که این موارد عبارتند از جهت‌گیری درست، عناصر دیپلماسی و داشتن پیش‌بینی مبتنی بر فهم درست شرایط.

وی با اشاره به تحولات جنگ غزه، اظهار کرد: غرب در ۸۰ سال گذشته به دنبال این بود نمونه و نمادی از خودش را در قلب جهان اسلام ایجاد کند؛ این نماد باید ابرقدرت می‌شد که کسی نتواند با آن مقابله کند؛ این نماد اسرائیل بود.

متکی، بیان کرد: آن‌ها فکر می‌کردند که اسرائیل تثبیت و به ابرقدرت تبدیل شده است؛ اما طوفان الاقصی ظاهر بزک شده اسرائیل را از بین برد.

وزیر امور خارجه پیشین کشورمان در بخشی دیگر، گفت: رژیم صهیونیستی در بعد نظامی و رسانه‌ای مرتکب جنایات جنگی شده و در صحنه بین‌المللی نیز به طرف کیش و مات شدن حرکت می‌کند.

 

ت ت
کدخبر: 212199 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها