• دوشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۰۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403020906744
  • خبرنگار : 71263

آمار تکان‌دهنده از قربانیان رمزهای تکراری

آمار تکان‌دهنده از قربانیان رمزهای تکراری

با وجود آنکه کارشناسان امنیتی، مدام درباره ریسک‌های استفاده از رمزهای یکسان برای حساب‌های متعدد هشدار می‌دهند، تعداد شوکه‌کننده زیادی از افراد همچنان این کار را انجام می‌دهند و بدتر از آن، رمز خود را روی یک تکه کاغذ می‌نویسند!

به گزارش ایسنا، شرکت مدیریت کلمه عبور «بیت واردن» در آستانه «روز جهانی کلمه عبور» در دوم مه، در گزارش جدیدی، به بررسی شیوه‌های استفاده از کلمه عبور ۲۴۰۰ نفر در کشورهای آمریکا، انگلیس، استرالیا، فرانسه، آلمان و ژاپن پرداخته و دریافته است یک چهارم از آنها، از یک کلمه عبور برای ۱۱ تا بیش از ۲۰ حساب کاربری استفاده می‌کنند.

بعلاوه، یک سوم (۳۶ درصد)، اطلاعات شخصی مانند تاریخ تولد و نام همسر را برای کلمه عبور قرار می‌دهند که می‌تواند به راحتی در شبکه‌های اجتماعی (۶۰ درصد) و گروه‌های آنلاین (۳۰ درصد) به دست آید. تقریبا نیمی از این افراد (۴۸ درصد) از یک کلمه عبور در پلتفرم‌ها یا حساب‌های کاربری محل کار، استفاده می‌کنند.

طبق یافته‌های این گزارش، بسیاری از افراد (۱۹ درصد) در نتیجه استفاده از کلمه عبور، داده‌های خود را از دست داده‌اند یا رخنه امنیتی دیگری را تجربه کرده‌اند.

یک چهارم (۲۳ درصد) ‌ تائید کرده‌اند که کلمات عبور آنها در گذشته، به سرقت رفته یا به شکلی، لو رفته‌اند و همزمان، اکثر آنها به شیوه‌های کلمه عبور خود، مطمئن هستند. تقریبا دو سوم (۶۰ درصد) احساس می‌کنند قادرند حمله فیشینگ را تشخیص دهند و ۶۸ درصد، احساس می‌کنند آماده شناسایی و خنثی سازی حملات سایبری هستند که با استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌شوند.

شرکت «بیت واردن» کشف کرد کلمات عبور برای حساب‌های خصوصی هم از نظر امنیتی، وضعیت بهتری ندارند.

بر اساس گزارش تِک رادار، خبر خوب این است که آگاهی نسبت به اهمیت کلمات عبور قوی، افزایش یافته است. نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی «بیت واردن» (۵۱ درصد)، از یک «پسورد منیجر» در خانه استفاده می‌کنند و در محیط کار، از نظر امنیتی، احتیاط بیشتری به خرج می‌دهند. حدود ۴۵ درصد می‌گویند اکنون کمتر از کلمات عبور یکسان استفاده می‌کنند و ۸۰ درصد هم از احراز هویت دو مرحله‌ای برای حساب‌های شخصی و ۶۶ درصد از آن، برای حساب‌های محل کار استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha