۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۵:۳۰
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85460154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت شولتس برای میزبانی بازی های المیپک/ برلین در سال ۱۹۳۶ میزبان المپیک تابستانی بود

تهران - ایرنا- اولاف شولتس، صدراعظم آلمان از ایده ارائه پیشنهاد کنفدراسیون ورزش های المپیک آلمان برای میزبانی بازی های المپیک تابستانی در سال ۲۰۴۰ حمایت کرد.

به گزارش ایرنا از تاس، حمایت شولتس در نشستی که با حضور رئیس کنفدراسیون ورزش های المپیک آلمان (DOSB, NOC) و وزیر کشور و دیگر مقامات ورزشی برگزار گردید، اعلام شده است.

تاس گزارش داد، صدراعظم آلمان در مورد ارائه درخواست برای میزبانی المپیک در سال ۲۰۳۶ موافق نبود زیرا در این صورت بازی ها دقیقا ۱۰۰ سال پس از المپیک در برلین که توسط نازی ها سازماندهی شده بود، برگزار می شد.

هنوز مشخص نیست که بازی های المپیک ۲۰۴۰ دقیقاً کجا می تواند برگزار شود. اخیراً، منطقه راین-روهر و برلین علاقه نشان داده اند و قصد دارند که در مورد ارسال درخواست به کمیتهٔ بین‌المللی المپیک IOC در سال جاری تصمیم بگیرند.

بازی های المپیک تابستانی در سال ۲۰۲۴ در پاریس، در سال ۲۰۲۸ در لس آنجلس و در سال ۲۰۳۲ در بریزبن (استرالیا) برگزار می شود و رسانه های اعلام کردند که ۱۰ کشور خواستار میزبانی برای رقابت های ۲۰۳۶ هستند.

به گزارش ایرنا ، در اول اگوست ۱۹۳۶، هیتلر یازدهمین بازی های المپیک را افتتاح کرد که طی آن برای نخستین بار یک دونده تنها با مشعلی که از محل بازی های باستانی در المپیای یونان با دو امدادی حمل کرده بود وارد استادیوم شد.

۴۹ تیم ورزشی از سراسر جهان در المپیک برلین شرکت کردند که این تعداد از تمام المپیک های پیشین بیشتر بود.

آلمان با ۳۴۸ ورزشکار، بزرگترین تیم را به میدان فرستاد. تیم ایالات متحده با ۳۱۲ عضو- از جمله ۱۸ سیاهپوست- در رتبه دوم قرار داشت. اتحاد جماهیر شوروی در بازی های برلین شرکت نکرد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha