• دوشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403021007208
  • خبرنگار : 71610

رئیس اسبق شاباک: تعدد جبهه‌ها معضلی دشوار برای اسرائیل است

رئیس اسبق شاباک: تعدد جبهه‌ها معضلی دشوار برای اسرائیل است

رئیس اسبق سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) در سخنانی مشغول بودن این رژیم در چند جبهه را یک «معضل بزرگ» برای تل‌آویو ارزیابی کرد و گفت که رژیم اشغالگر موفق به دستیابی به تمام اهدافش در جنگ نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، «یعقوب بیری» رئیس اسبق شاباک در این باره گفت: اسرائیل با وجود چندین جبهه علیه خود در سایه شکاف سیاسی و بی‌ثباتی دولتی با معضل جدی مواجه است.

وی در گفت‌وگو با روزنامه معاریو اظهار کرد: اسرائیل در تعداد زیادی از جبهه‌ها می‌جنگد و در هیچ یک از آنها راه حل یا تصمیمی در آینده نزدیک وجود نخواهد داشت.

وی درخصوص جبهه غزه گفت: تصمیم برای ورود به رفح به دلیل مشکلات سیاسی و داخلی، مصر، چالش اسرا و فشارهای بین‌المللی بر اسرائیل قریب‌الوقوع نیست.

بیری اضافه کرد: در مرز شمال (مرز لبنان) نیز نبرد سخت و بسیار نگران کننده‌ای در جریان است. به نظر نمی‌رسد در شرایط کنونی به راه حلی در این جبهه دست یابیم و رفتن به جنگ گسترده معضل بزرگی است.

رئیس اسبق شاباک همچنین به سطح بالای عملیات‌های ضد صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشاره کرد و افزود: این عملیات‌ها یک جبهه نگران کننده و مشکل ساز هستند.

وی ادامه داد: یمنی‌ها نیز جبهه‌ای را علیه ما گشوده‌اند، خطر دریای سرخ و خطر امنیتی در ایلات و جنوب اسرائیل نگران کننده است و علاوه بر این برای نخستین بار شاهد حمله مستقیم ایران بودیم.

به گفته وی، عدم تصمیم گیری درباره روز بعد از جنگ دستاوردهای جبهه‌ مقاومت را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که رژیم صهیونیستی متضرر شود.

بیری درباره استعفای افسران ارشد ارتش نیز گفت: این استعفا نشان ضعف اسرائیل و ادامه تهدیدها در جبهه‌های متعدد است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پیروزی حماس و حزب‌الله تا اینجای کار، یک واقعیت تأسف‌بار است؛ چراکه ده‌ها هزار خانواده از خانه‌های خود آواره شده‌اند و هیچ‌کدام از آنها نمی‌دانند که چه زمانی به خانه‌های خود باز خواهند گشت.

وی ادامه داد: تنها راه حل بازگرداندن اسرا دادن امتیازهای دشوار اما ضروری است. وضعیت اسرائیل چندان مناسب نیست و این وضعیت باعث انتقادهای خارجی و داخلی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha