۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۶

در قالب یک اثر بی‌کلام؛

«تنها و صحرا» منتشر شد/ شنیدن هم نشینی سنتور و تمبک

«تنها و صحرا» منتشر شد/ شنیدن هم نشینی سنتور و تمبک

«تنها و صحرا» عنوان یکی از تازه‌ترین آلبوم‌های منتشر شده در بازار موسیقی است که طی روزهای اخیر با هنرمندی محمدرضا عطار و صادق شریعتی در قالب یک اثر بی کلام پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگارمهر، آلبوم «تنها و صحرا» یکی از تازه ترین مجموعه های منتشر شده در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی است که با نوازندگی سنتور محمدرضا عطار و نوازندگی تمبک صادق شریعتی در قالب یک اثر بی کلام منتشر شده است.

«تنها و صحرا»، «تک نوازی سنتور»، «جان من»، «داد»، «دست افشان»، «ناگهان خاموش»، «محاط»، «وهم» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

محمدرضا عطار از جمله هنرمندانی است که فراگیری سنتور را نزد هنرمندانی چون سعید نیاکوثری، امین رهایی و رضا صلاحی آغاز کرد و در دانشگاه نیز از آموزه های مسیح افقه بهره مند شد.

کسب مقام های متعدد در جشنواره های کشوری و استانی و همکاری با گروه‌های مطرح موسیقی کشورمان در قالب آلبوم و کنسرت از جمله فعالیت های موسیقایی عطار در حوزه اجرایی محسوب می شود.

این هنرمند در سی امین جشنواره موسیقی فجر به همراه گروه «هم نوازان ایران» در بخش موسیقی کلاسیک ایرانی موفق به کسب مقام اول شد.

«تنها و صحرا» منتشر شد/ شنیدن هم نشینی سنتور و تمبک

صادق شریعتی هم از جمله هنرمندان فعال عرصه تمبک نوازی است که که فراگیری تمبک را نزد هنرمندانی چون علیرضا کواری و نوید افقه آغاز و دوره های مبانی درک ریتم را هم طی کرد. این در حالی است ک اجراهای متعدد با گروه کوبه ای «مهر»، گروه «بامداد»، گروه «باران» و ارکستر معاصر پارس از جمله فعالیت های این هنرمند محسوب می شود.

وی در جریان برگزاری جشنواره تولیدات هنری آموزشگاه های سراسر کشور رتبه نخست را کسب کرد. این هنرمند در سال ۱۳۸۹ طرح ساخت سازهای پلیمری را به عنوان اختراع ثبت کرد که نتیجه آن ساخت تمبک پلیمری است که تاکنون اجراها و ضبط های گوناگونی با این ساز انجام گرفته است.

کد خبر 6091717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha