۸۰ میلیون جایزه برای مشترکان خوش مصرف/ ۱۰۰خودرو پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق

تهران- ایرنا- وزیر نیرو با بیان اینکه صندوق توسعه ملی نسبت به تامین مالی طرح‌های نیروگاهی جدی‌تر باشد، گفت: ۸۰ میلیون جایزه برای مشترکان خوش مصرف برق در نظر گفته شده که از بین آنها بیش از ۱۰۰ خودرو به مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، اهدا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی‌اکبر محرابیان در بازدید از کارخانه‌های گروه مپنا ضمن انتقاد از عملکرد صندوق توسعه ملی در تامین مالی طرح‌های نیروگاهی ابراز امیدواری کرد که به‌زودی رویکرد این صندوق تغییر کند.

وی تامین مالی طرح‌های نیروگاهی را بسیار مهم دانست و ادامه داد: نمی‌توان طرح‌های مثل فولاد و سایر صنایع تامین مالی شوند، اما صنعت نیروگاهی که زیرساخت همه این صنایع است تامین مالی نشوند..

وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد با تامین مالی از سوی صندوق توسعه ملی بتوان طرح‌های نیروگاهی را به موقع به بهره‌برداری برسانیم.

محرابیان گفت: متأسفانه صندوق توسعه ملی در این زمینه نقش خود را ایفا نکرده است. می‌بایست منابع کشور در مسیر واقعی توسعه به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین نیاز امروز کشور موضوع رفع ناترازی است و سرمایه‌گذاری در بخش انرژی یعنی سرمایه‌گذاری برای افزایش رفاه و رفع نیازهای کشور است.

وزیر نیرو در خصوص پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق، گفت: امسال ۸۰ میلیون جایزه برای مشترکان خوش مصرف برق در نظر گرفته شده که این جوایز از هدیه اینترنت تا جوایز بزرگ‌تر مثل خودرو است.

محرابیان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ خودرو به مشترکان خوش مصرف برق به عنوان جایزه اهدا خواهد شد، گفت: لوازم برقی کم‌مصرف، لوازم مدیریت مصرف از جمله دیگر جوایز است، همچنین جوایز برای اقشار مختلف، کودکان، نوجوانان و سایرین در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه جوایز برای بانوان که نقش مهمی در مدیریت مصرف دارند نیز تعیین شده است، تاکید کرد: با اجرای این برنامه ملی مدیریت مصرف به‌خوبی انجام شود.

وزیر نیرو در باره ناترازی های برق به عملکرد دولت سیزدهم در بخش نیروگاهی کشور اشاره کرد و گفت: در مدت دولت سیزدهم با کمک بخش‌های مختلف بیش از هشت هزار و 500 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شد.

محرابیان ادامه داد: اضافه شدن این میزان نقش مهمی در رفع ناترازی برق کشور داشته است.

وی در باره برنامه‌های وزارت نیرو برای عبور موفق از اوج بار تابستان امسال افزود: در سه سال اخیر برنامه‌های مشخصی برای مدیریت بار مصرف برق فصل گرم در دستور کار قرار گرفت.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد:سال ۱۴۰۱ برای این موضوع ۱۰۰ اقدام تدوین شد و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۰ اقدام و برای فصل گرم امسال نیز ۱۸۰ اقدام طراحی شده است.

محرابیان گفت: بخشی از اقدام ها به توسعه شبکه‌های انتقال، توزیع، افزایش پست‌ها و نظایر آن مرتبط است و بخشی نیز به افزایش ظرفیت و افزایش بازدهی نیروگاهی کشور چه در بخش حرارتی و چه در بخش برقابی باز مربوط می شود.

وی‌ ضمن تاکید بر ضرورت مشارکت همه بخش‌های مصرف کننده برق برای عبور موفق از اوج بار تابستان افزود: با توجه به تجارب دو سال گذشته در حوزه مدیریت مصرف برق، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای افزایش مشارکت بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به اختصاص پاداش‌های ویژه به مشترکان بخش خانگی اشاره کرد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در چارچوب مدیریت مصرف طرح پاداش صرفه‌جویی به مشترکان داریم و امسال نیز پیش‌بینی شده تا برنامه‌های متنوعی را در این بخش داشته باشیم تا مشترکان در بخش‌های مختلف با حضور در این برنامه به رفع ناترازی کمک کنند و از پاداش صرفه‌جویی نیز بهره‌مند شوند.

محرابیان از طراحی مسابقات متنوع خبرداد و گفت: براین اساس سطح دانش و آگاهی را افزایش خواهیم داد .

وزیر نیرو درباره نحوه مدیریت مصرف برق درصنایع ادامه داد: سال گذشته برای نخستین بار میزان مصرف کلی برق صنایع از میزان مصرف برق بخش خانگی در ایام فصل گرم سال فزونی گرفت.

محرابیان از تلاش برای تامین برق کافی برای صنایع در دوره اوج بار مصرف امسال خبرداد و گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که با وزارت صمت و بر اساس قانون منعقد شده، صنایع بزرگ ملزم به ایجاد نیروگاه به منظور تامین بخشی از برق مورد نیاز خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: انرژی مورد نیار صنایع امسال نیز در ساعت های مختلف تامین می‌شود

وزیر نیروگفت: هم اکنون ۵ واحد نیروگاهی صنایع در استان‌های مختلف کشور به بهره‌برداری رسیده است و صنایعی که اقدام به احداث نیروگاه‌های خود تامین کرده‌اند، در اولویت اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق قرار نمی‌گیرند.

محرابیان درباره میزان واردات و صادرات برق کشور ادامه داد: تبادل برق با کشورهای همسایه یکی از سیاست‌های اصلی وزارت نیرو است که به صورت کلی در طول یک سال ما ٨٠ درصد صادرات و ٢٠ درصد واردات داریم.

وی در باره بازدید از کارخانجات گروه مپنا گفت: گروه تولیدی مپنا یکی از افتخارات صنعت کشور است که نقش مهمی در اجرای فعالیت های نیروگاهی چه در داخل و چه در خارج از کشور دارد.

وزیرنیرو افزود: گروه مپنا به طور کامل مورد حمایت دولت قرار دارد، این گروه صنعتی توانسته است در طول سال‌های گذشته با به روزرسانی دانش مهندسی و تکنولوژی، همسو با دانش روز جهان حرکت کند و نقش اثرگذاری در پاسخ به نیاز کشور در حوزه انرژی ایفا کند.

محرابیان خاطرنشان کرد: گروه مپناپروژه های متعددی به عنوان صدور خدمات فنی و مهندسی دارد.

وزیر نیرو با قدردانی از صنعت نیروگاهی کشور گفت: با راه‌اندازی سامانه ژنراتورهای گازی، در کل صنعت نیروگاهی خودکفا شدیم و آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور نیز با کمک متخصصان داخلی تکمیل شد.

محرابیان همچنین ضمن تبریک روز کارگر به عموم کارگران کشور خاطرنشان کرد: صنعت نیروگاهی کشور امروز با رونمایی و راه‌اندازی سامانه ژنراتورهای گازی، در کل صنعت نیروگاهی خودکفا شده و آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور نیز با توان متخصصان داخلی تکمیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha