سیاسی

هلند فرماندهی ناتو در عراق را بر عهده می‌گیرد

سفیر هلند در عراق اعلام کرد این کشور در اواسط ماه مه فرماندهی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در عراق بر عهده خواهد گرفت.

میدل ایست نیوز: «هانس سندی»، سفیر هلند در عراق، اعلام کرد که کشورش در اواسط ماه مه فرماندهی مأموریت نیروهای ناتو در عراق را بر عهده خواهد گرفت که بزرگترین مأموریت این کشور در سطح سازمان‌های خارج از مرزهای هلند خواهد بود.

به گزارش الصباح، وی با اشاره به اینکه کشورش بخشی از سازمان ناتو است تاکید کرد، هلند در اواسط ماه مه فرماندهی نیروهای ناتو در عراق را بر عهده خواهد گرفت، در حالی که حضور این کشور به عنوان یک نیروی مستشاری به دعوت دولت عراق محدود خواهد شد و در واقع این مأموریت بزرگترین مأموریت هلند در خارج از مرزهای این کشور به شمار می‌آید.

سندی در ادامه افزود: سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به هلند یک سفر تاریخی بود که به روابط ممتاز میان دو کشور منجر شد و در چارچوب دستور کار گسترده آن تحولات سیاسی منطقه و امنیتی و همچنین موضوع مهاجرت مورد بررسی قرار گرفت و هر دو طرف توافق کردند یک شورای چارچوب همکاری‌های دوجانبه آینده در بخش مختلف تشکیل دهند.

وی تصریح کرد بخشی از سفر نخست وزیر عراق به هلند نیز به دیدار با گروهی از شرکت‌های بخش خصوصی هلند اختصاص داشت که طی آن اصلاحات اقتصادی، خدمات و ابتکاراتی که دولت عراق در حال ارائه آن است، تشریح شد و نتایج این سفر تاثیر ملموسی بر ورود یکی از شرکت‌های هلندی به عراق داشت.

سندی افزود: هلند بخش مهمی از ائتلاف بین‌المللی در جنگ با داعش است و به طور خاص برای دادن مشاوره‌های راهبردی به وزارت کشور و به‌ویژه پلیس فدرال عراق فعالیت می‌کند و از بابت این همکاری بسیار خرسند است.

سفیر هلند در عراق اعلام کرد کشورش از بسیاری از سازمان‌های مرتبط با آوارگان در چارچوب سیاست موسوم به «امنیت نرم» و در عین حال از بازگشت داوطلبانه آوارگان به مناطق خود، به‌ویژه ایزدی‌ها، حمایت می‌کند.

وی با اشاره به حمایت از وزارت بهداشت برای شناسایی مفقودین در طول جنگ ۲۰۱۴، بر ادامه فعالیت‌های سازمان‌های بین‌المللی مهاجران برای شناسایی هویت آوارگان و دریافت سندهای رسمی برای منازل آن‌ها و خنثی‌سازی مین‌ها در مناطق استان نینوا تاکید کرد.

سفیر هلند در ادامه بر ایفای نقش کشورش در بخش کشاورزی عراق با توجه به تجارب موفق هلند در این عرصه تاکید کرد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا