• دوشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403021007313
  • خبرنگار : 50042

با پیگیری اداره کل آموزش و پرورش انجام شد؛

پیگیری چهره به چهره و خانه به خانه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در گیلان

پیگیری چهره به چهره و خانه به خانه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در گیلان

ایسنا/گیلان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان گفت: برای شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل یا ترک تحصیل شده، آموزش و پرورش سامانه‌ای به نام شهید محمودوند طراحی کرده و اطلاعات کودکان بازمانده در آن توسط وزارتخانه بارگذاری می‌شود، سپس با استفاده از ظرفیت همکاران در مناطق و شهرستان‌ها پیگیری چهره به چهره و خانه به خانه توسط اشخاص پیگیری کننده انجام می‌شود.

فاطمه میرزانژاد امروز دهم اردیبهشت در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شناسایی بازماندگان از تحصیل و پیشگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان اظهار کرد: علاوه‌بر این در مراحل بعدی اسامی دانش‌آموزان ترک‌تحصیل کرده شناسایی نشده به سایر نهادها مانند کمیته امداد، بهزیستی، اداره کار و نیز استانداری ارسال و از ظرفیت آن‌ها برای شناسایی سایر کودکان استفاده می‌شود.

وی افزود: طرح شهید محمودوند برای دومین سال متمادی در استان در حال اجراست، در این طرح از تمامی ظرفیت‌های استان برای شناسایی و بازگرداندن دانش‌آموزان به تحصیل استفاده می‌شود؛ در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با اجرای این طرح ۱۵۴ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و ۱۲۸ دانش‌آموز در مقطع متوسطه به تحصیل بازگردانده شده‌اند.

وی گفت: برای پیشگیری از ترک تحصیل کمک‌های مالی خیرین برای کودکان با وضعیت مالی ضعیف، احداث مدارس در مناطق عشایری، کمک راهبران آموزشی و تربیتی در مناطق صعب العبور برای دریافت درسنامه‌های آموزشی، ارتقاء فرهنگ جامعه در مناطق دور افتاده با آموزش اولیا از جمله اقداماتی است که انجام می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان در خصوص نقش دیگر نهادهای حمایتی در پیشگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان افزود: بر اساس تفاهم‌نامه وزارتی در جهت پیگیری وضعیت بازماندگان از تحصیل در سطح کشور سازمان‌هایی مانند اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد، علوم پزشکی، استانداری و غیره به عنوان شرکای آموزش و پرورش ملزم به همکاری هستند.

وی در خصوص نقش آفرینی سازمان‌ها گفت: اداره کار با اعطاء بسته‌های حمایتی مالی و معیشتی به خانواده‌های دارای فقر مالی، بهزیستی با کمک به کودکان با بیماری‌های خاص و همچنین حمایت از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، دادگستری با حمایت قضایی از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، ثبت احوال با کمک برای ثبت مشخصات و دریافت شناسنامه برای ایجاد هویت و ثبت‌نام در سامانه‌های آموزش و کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان، پای کار هستند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha