اقتصادی

امضای قرارداد 6 میلیارد دلاری قطر برای توسعه ناوگان حامل‌های گاز مایع

شرکت «قطر انرژی» قراردادی را برای ساخت 18 کشتی حمل کننده گاز مایع به ارزش 6 میلیارد دلار با شرکت چینی امضا کرد.

میدل ایست نیوز: شرکت قطر انرژی از امضای توافقنامه‌ای برای ساخت ۱۸ کشتی حمل گاز مایع به ارزش ۶ میلیارد دلار خبر داد که بزرگترین سفارش کشتی‌سازی در تاریخ این کشور به شمار می‌آید.

به گزارش «الجزیره»، شرکت «قطر انرژی» در راستای توسعه ناوگان حامل‌های گاز مایع خود، قراردادی را برای ساخت ۱۸ کشتی پیشرفته حامل گاز مایع، از گروه و کلاس «کیو-سی- ماکس» با شرکت کشتی‌سازی دولتی چین امضا کرد.

بر اساس بیانیه شرکت «قطر انرژی»، کشتی‌های جدید، هر کدام با حجم ۲۷۱ هزار متر مکعب و مجهز به آخرین فناوری‌های نوین و سازگار با محیط زیست هستند که در کارخانه کشتی‌سازی «هودونگ- جونگوا» در چین ساخته خواهند شد.

در همین ارتباط، سعد بن شریده الکعبی وزیر مشاور در امور انرژی قطر و مدیر عامل شرکت قطر انرژی با اشاره به مزایای این کشتی‌ها از جمله سازگاری آن‌ها با محیط زیست، تصریح کرد ما بر تعهد خود برای ارائه یک منبع انرژی ایمن و قابل اعتماد در قالب گاز طبیعی مایع و اولویت دادن به پایداری زیست‌محیطی تاکید می‌کنیم.

این وزیر قطری با اشاره به آغاز ساخت ۱۲ کشتی حمل کننده گاز طبیعی، افزود: انتظار می‌رود اولین نفتکش تا سه ماهه سوم سال جاری تحویل داده شود و هشت نفتکش از کلاس «کیو سی ماکس» نیز در سال‌های ۲۰۲۸ و ۲۰۲۹ و ده نفتکش دیگر هم در سال‌های ۲۰۳۰ و ۲۰۳۱ به دولت قطر تحویل داده خواهد شد.

گفتنی است چین در سال ۲۰۲۳ با وارد کردن نزدیک به ۱۷ میلیون تن گاز مایع، بزرگترین خریدار گاز مایع قطر بود.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا